В Одесі відбувся Міжнародний транспортний тиждень — щорічний захід, що об’єднує фахівців країн СНД, Західної Європи й Азії для обговорення транспортної проблематики.
Учасники зустрічі всебічно розглянули різні аспекти співробітництва, питання формування перспективної транспортної мережі, сучасні тенденції розвитку портів, напрямки розвитку портових технологій.
У рамках Міжнародного транспортного тижня відбувся Міжнародний форум «Торгівля, транспорт, митниця: діалог, співробітництво, координація», який став головним заходом відкриття транспортного тижня й в якому взяв участь міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Крім того, у рамках Міжнародного транспортного тижня було проведено 12-те щорічне засідання Міжурядової комісії ТРАСЕКА, в якій з 2016 року головує Україна.
Учасники заходу провели низку зустрічей і дискусій з вироблення практичних рішень з налагодження ефективної діяльності транспорту з урахуванням тенденцій розвитку міжнародної економіки, впровадження інноваційних технологій у вантажних перевезеннях і пошуку нових логістичних пропозицій.

Приватизація та концесія портів

Під час зустрічі міністра інфраструктури України Володимира Омеляна із заступником міністра інфраструктури, транспорту та доріг Греції Маріанною Крісовелоні обговорювалася реформа морської галузі в Україні. Володимир Омелян відзначив, що ця реформа є одним із пріоритетів діяльності уряду. Вона передбачає створення Морської адміністрації та реформування Адміністрації портів України. За словами українського міністра, приватизація та концесія портів є єдиним шляхом розвитку морської галузі.
Ще одне ключове завдання — це підвищення конкурентоспроможності українських портів у чорноморському басейні. Міністр зазначив, що українські порти є експортоорієнтованими, і Україна втрачає транзит вантажів через високі тарифні ставки, складну логістику та ускладнення з митним оформленням вантажів.
«Ми повинні знайти гнучкі ефективні рішення, щоб транзит товарів по території України відбувався швидко, безперешкодно й надійно. Це той тренд, у якому рухається весь світ і в якому рухається Україна», — заявив міністр. «Ми повинні змінити ситуацію та повернути Україні статус транзитної держави», — додав В. Омелян.

Відповідність європейським стандартам

Міністр підкреслив необхідність конструктивного міждержавного діалогу про майбутнє транспортних, економічних зв’язків і реалізацію інфраструктурних проектів. Серед ключових пріоритетів діяльності міністерства: корпоратизація залізниці, реформування морських портів, будівництво та ремонт доріг, створення Дорожнього фонду та децентралізація системи управління дорожнім господарством. За словами міністра, такі кроки дадуть змогу привести дороги й об’єкти інфраструктури до європейських стандартів уже в найближчі роки.
В. Омелян переконаний, що введення нових моделей державно-приватного партнерства дозволить реалізувати найбільш ефективний інструмент інвестування в розвиток дорожньо-транспортного комплексу країни. Він також заявив, що в 2016 році для України відкрилися ринки європейських країн. Це нові можливості й разом з тим — нові виклики.
«Сьогодні Україна активізує діалог з Німеччиною, Польщею, Іспанією, Францією, Литвою, Хорватією, які надають допомогу в питанні адаптації транспортної системи України до європейських стандартів, — відзначив міністр інфраструктури України Володимир Омелян. — Україна працює над формуванням нових логістичних продуктів разом із Туреччиною, Іраном, ведеться активна робота із Грузією, Азербайджаном, Казахстаном щодо узгодження технічних умов здійснення вантажних перевезень «Новим шовковим шляхом», — повідомив міністр.

Європа—Кавказ—Азія через Україну

Туреччина передала Україні головування в Міжурядовій комісії ТРАСЕКА (TRACECA) —транспортному коридорі Європа—Кавказ—Азія. Це відбулося під час 12-го щорічного засідання Міжурядової комісії ТРАСЕКА в Одесі.
Володимир Омелян зазначив, що Міністерством інфраструктури України здійснюється послідовна робота зі створення сучасної транспортної інфраструктури, впровадження нових технологій, збільшення обсягів перевезень із метою забезпечення інтеграції транспортної системи України в європейську. Особлива увага приділяється розвитку мережі міжнародних транспортних коридорів. «Участь України в програмі ТРАСЕКА — один із основних шляхів реалізації державної політики в галузі транспорту», — підкреслив В. Омелян. За його словами, в умовах пошуку нових шляхів переміщення зростаючих товарних потоків, Україна є привабливою та конкурентоспроможною для перевезень транзитних вантажів у напрямку Європа—Азія, Північ—Південь.
Одним із пріоритетів співробітництва відповідно до Угоди про асоціацію є поліпшення руху пасажирів і вантажів, збільшення транспортних потоків між Україною, ЄС і третіми країнами регіону за рахунок усунення адміністративних, технічних, прикордонних та інших перешкод, поліпшення транспортної мережі й модернізації інфраструктури, зокрема, на основних транспортних осях, які з’єднують Україну й ЄС.

Одеська область.

 

 

Володимир Омелян відповідає на запитання преси.

Фото автора.