Голова ради директорів автомобільної компанії Suzukі Осаму Судзукі залишить свою посаду після зборів акціонерів наприкінці червня. Це пов’язано з тим, що працівники цієї компанії, як і концерну MіtsubіshіMotors, не дотримувалися урядових стандартів, визначаючи ефективність витрат пального. Помилкові розрахунки в Suzukі зачепили 26 моделей і понад два мільйони автомашин. Йдеться про моделі SX-4 S Cross, Wagon-R, Alto, Escudo, Baleno, Іgnіs, Jіmny тощо.

 

Помилка полягала в тому, що компанія «заощаджувала» на випробних пробігах реальними дорогами, а натомість видавала дані, одержані в приміщенні. Як стверджують у компанії, робила це не для того, щоб маніпулювати, адже випробування, проведені на місцевості, могли показати результати навіть кращі, ніж на стендах чи в аеродинамічній трубі. Просто їх випробувальний полігон був розташований далеко на півдні й на такому «вітряному» місці, що нерідко могло викривляти показники економічності. Оскільки порушення при тестуванні не призвело до фальсифікації даних, змін в технічну документацію вносити не будуть. І все ж Осаму Судзукі вибачився перед покупцями та акціонерами.


Suzukі Motor — четвертий за величиною автовиробник в Японії і один із провідних виробників малолітражних автомобілів. Обсяг продаж минулого року становив понад 27 млрд. доларів. Конкуренція на цьому ринку велика, і витрачання палива — один з основних показників для покупців. Тому, коли стало відомо про порушення правил тестування, акції Suzukі Motor на біржі впали майже на 10% — це найбільше падіння за останні сім років.


Після випадку із Mіtsubіshі Motors японський уряд звелів усім автомобільним компаніям відзвітувати про те, як вони визначають економічність своїх автомашин. Внутрішні розслідування було ініційовано в 41 компанії. Suzukі теж очікує велика кількість перевірок, метою яких є пошук істинних причин відходу від правил тестування та визначення винуватців.


Suzukі стала третім великим автовиробником у світі, який зізнався у фальсифікації даних щодо витрат пального. Першим був Volkswagen. Агентство з охорони навколишнього середовища США у вересні 2015 року звинуватило його в заниженні даних про шкідливі вихлопи, що впливало на показники економічності автомобіля. Другим порушником стала компанія Mіtsubіshі, в автомобілях якої справжні витрати пального були на 10% більші, ніж зазначалося у звітах.

Токіо.