«Свій день планую заздалегідь. Приходжу на роботу до 8-ї ранку і, буває, затримуюся до 9 вечора. Кожен працівник відпові

дає за свою частину роботи, я ж — за кінцевий результат. Щодня відбувається щось нове! Зранку, о 7:55, мені доповідає диспетчер, як пройшла нічна зміна — куди доставили пошту, які виникли проблеми. Із технологами одразу збираємося і швиденько вирішуємо ці питання. Працюємо охоче і дуже злагоджено», — розповідає в. о. директора Львівської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Микола Ростов.


— Миколо Васильовичу, уже понад рік Ви очолюєте Львівську дирекцію «Укрпошти». Що відбулося в області за цей час?


— 2014 рік «Укрпошта» пережила як час постійних обіцянок. Цей період був надзвичайно складним. Минулого року ми працювали у реанімаційному режимі. Нам довелося все налагоджувати, здійснювати реорганізаційні процеси з об’єднання, відбулася зміна технологічних процесів, впровадження інноваційних технологій, автоматизації та механізації. Уся праця була спрямована на підготовку до стабілізації ситуації. Та все ж рік став потужним і продуктивним на реформи. Ми зменшували непродуктивні адміністративні витрати за рахунок скорочення апаратів управління. Це стосувалося людей, що не працюють із клієнтами безпосередньо. Звісно, така процедура неприємна та болюча, однак вона була необхідною. До речі, нікого не виганяли на вулицю, а максимально працевлаштували на інші вакансії — сортувальниками, листоношами, заступниками начальників відділень... Нерозумно було б відпускати кадри, що мають великий досвід роботи на пошті. Тому різниця між звільненими і найнятими працівниками мінімальна — буквально декілька осіб. Загалом, за допомогою таких реорганізаційних заходів, ми отримуватимемо щорічний економічний ефект приблизно у 3,5 мільйона при річному бюджеті у 190 мільйонів гривень.


Якщо говорити про економічні показники, то, звичайно, є значний поступ. У першому кварталі 2016 року ми працюємо із перевиконанням плану на 7 мільйонів гривень порівняно з минулим роком та збільшуємо доходи.

Львівська дирекція — у першій п’ятірці по Україні Нині середина 2016 року, а ми уже напрацьовуємо план на 2017-й, плануємо наростити дохідну частину на 7%.


— Які саме заходи були здійснені задля покращення надання послуг «Укрпоштою» на Львівщині?


— По-перше, ми перейшли на нову схему роботи — контейнерні перевезення. Пошту більше не возять насипом в автомобілях. У нашому обласному сортувальному центрі пошту для 698 відділень Львівщини розподіляють у спеціальні технологічні ящики, згодом — у контейнери, потім транспортують по регіону. Вона не потребує повторного сортування на місці. Такий процес скоротив час завантаження із 40 до 15 хвилин, а саму доставку пришвидшив на годину. Львівська область стала другою, після Закарпатської, де діє така система. Уся пошта, яку відправляють по області, ввечері того ж дня уже у нас. Раніше, наприклад рік тому, те само відбувалося тільки на завтра.


Також «Укрпошта» отримує значний прибуток від доставки товарів з усього світу, замовлених через Інтернет. До речі, ці наші послуги значно дешевші, ніж у інших підприємств. Завдяки великим оборотам ми отримуємо прибуток, перекриваючи цим невисокий тариф за надання послуги.


До слова, відбулися зміни й щодо передплати і доставки періодичних видань. Раніше ця послуга була для «Укрпошти» збитковою. Лише цьогоріч, завдяки змінам у законодавстві, передплата дає прибуток. Якщо колись ми рахували втрати 5 чи 10 мільйонів на рік, то тепер уже за результатами передплати на друге півріччя ми вийшли у плюс. Передплата стала пріоритетною і рентабельною, на рівні з такими послугами, як доставка пенсії, прийом платежів. Щотижня на нарадах ми обговорюємо, як нам підвищити та покращити показники передплати. Цьому також сприяють технічні новації. Скоро ми переходитимемо на пакування газет в окремі мішки.

Керівництво орієнтує працівників на те, що ми маємо можливість показувати себе з кращого боку. Щойно починаємо ще ліпше працювати, клієнти одразу це помічають і більше користуються нашими послугами. Підприємство, відповідно, отримує вищий прибуток і розвивається. Ми постійно вивчаємо потреби клієнтів — всі наші майбутні заходи, інновації спрямовані на споживача.


— Як вплинули зміни на підприємстві на заробітну плату працівників?


— Упродовж декількох років зарплату не піднімали. А сьогодні ми маємо великий позитив, адже у першому кварталі 2016 року заробітна плата збільшилася на 37%. Із початку року відбулося підвищення мінімалки до 1450 грн., а з 1 травня вона становить уже 1550 гривень. Наші працівники повинні мати достойну зарплату, адже це значно мотивує. Не чекаємо на розпорядження «зверху», а використовуємо свої можливості. До слова, саме перевиконання планових показників за доходами дає можливість спрямовувати значні кошти у фонд заробітної плати.


Ми першочергово підвищили зарплату представникам виробничих професій — водіям, які й вдень, і вночі возять пошту, сортувальникам, що також мають нічні зміни, листоношам. У селах, де немає магазинів, товари першої необхідності можна придбати у відділеннях «Укрпошти». Наші працівники ходять також й у присілки, де інколи і магазинів немає. Тому листоношам замовляють певні товари, і вони приносять їх людям разом із пенсією. Це не належить до послуг «Укрпошти» чи обов’язків працівників. Такі речі — вияв дружнього ставлення та людяності. На мою думку, саме завдяки доброзичливому ставленню один до одного ми матимемо успіх і на підприємстві, і в державі.

Львів.

 

Микола Ростов.