У Верховній Раді в четвер відбувся семінар на тему «Ефективність застосування сучасних засобів інформаційно-комунікаційних технологій» за участю керівництва апарату парламенту, секретаріатів комітетів та представників розробників комплексних систем інформаційного супроводу, зокрема «Bosh Securіty System», «Basіc Group», «Літер».
Під час семінару учасники ознайомилися із впровадженими в законотворчий процес програмно-апаратними комплексами та їх можливостями в залах проведення погоджувальної ради і засідань Комітету Верховної Ради з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування.
В.о. керівника апарату Верховної Ради України Володимир Слишинський підкреслив, що «одним із завдань, які було поставлено попереднім главою парламенту Володимиром Гройсманом та нинішнім — Андрієм Парубієм, — докласти всіх зусиль для підвищення спроможності Верховної Ради». На його переконання, це «неможливо буде зробити, якщо не буде довіри у громадян до нашого органу, в тому числі органів місцевого самоврядування».
Одним із серйозних етапів підвищення рівня довіри суспільства до Верховної Ради та органів місцевого самоврядування В. Слишинський назвав процес покращення інформування населення щодо того, чим займаються органи влади, які рішення вони приймають та в які терміни.
«Також одним із важливих моментів є надання можливості громадянам брати участь у розробці тих чи інших законодавчих або нормативних документів», — сказав він.
За словами в.о. керівника апарату, «враховуючи те, що ми живемо в епоху новітніх інформаційних технологій, у Верховній Раді розпочато процес автоматизації всіх робочих процесів з метою переведення роботи в безпаперову форму».
Які приклад В. Слишинський зазначив, що за минулий рік було витрачено майже сорок тонн паперу для друку законопроектів та різних інформаційних матеріалів. «Цим, як ви добре розумієте, ми завдаємо дуже великої шкоди екології, витрачаються значні людські ресурси та час», — сказав він.
В.о. керівника апарату представив учасникам семінару перший тестовий зал для проведення засідань комітетів, в якому використовуються новітні технології, зокрема, повний доступ до документів як народними депутатами, так і працівниками відповідних секретаріатів комітетів, надана можливість працювати он-лайн, фіксуючи перебіг події як у текстовому, так і відео-, аудіо-форматі. «Це дає нам можливість спростити роботу, не витрачати додаткові кошти», — наголосив він.
Серед важливих проблем, які має розв’язати парламент найближчим часом, В. Слишинський назвав запровадження електронного протоколу як для сесійної частини, так і для всіх комітетів. «Усе, що відбувається у Верховній Раді, має бути зафіксовано і задокументовано, має зберігатися в різних форматах та щоб люди мали до цього постійний широкий доступ», — підкреслив в.о. керівника апарату і додав, що ця інформація має бути повністю інтегрована в соціальні мережі, такі як Facebook, Twіtter, YouTube тощо.
«В основу технологій, які використовуються у Верховній Раді, покладена система Bosh, яка показала найкращі результати серед інших систем, — зазначив В. Слишинський. — Нині ми запроваджуємо та створюємо Електронний комітет на базі Комітету з питань місцевого самоврядування. До вересня буде погоджено проект реконструкції конференц-зали, де відбуваються засідання погоджувальної ради.
Керівник управління комп’ютеризованих систем Олексій Сидоренко презентував систему інформаційно-комунікаційних технологій, підкресливши, що вона дає можливість для колективної роботи як народних депутатів, так і працівників секретаріату.
За словами керівника управління комп’ютеризованих систем, буде розширено портал відкритих даних, впроваджено портал обговорення законопроектів. «Громадськість, виборці матимуть змогу модерувати законо-проекти, вносити зауваження та пропозиції, які повинні враховуватися обов’язково комітетами у вигляді порівняльних таблиць», — сказав він.
О. Сидоренко прогнозує, що
в найближчі два-три роки всі комітети будуть оснащені інформаційними системами, а сама сесійна зала — системою голосування нового покоління з особистим голосуванням.
«Під нову систему ведеться розробка нового робочого місця народного депутата», — додав він.
Своєю чергою В’ячеслав Доровський, генеральний директор групи компаній «Літер», коментуючи особливості електронної системи інформаційного супроводу, зазначив, що вона повністю замінює паперову справу.
В. Доровський відзначив гарну роботу працівників апарату, які, зокрема, своїми знаннями та порадами допомагали доводити все до кінцевого результату, відповідно до Регламенту Верховної Ради. Одним із найближчих завдань він також назвав доведення параметрів відео-трансляції із зали засідань до вимог ефірного мовлення телеканалів.
Генеральний директор групи компаній «Літер» також наголосив на позитивній реакції народних депутатів на запропоновані новації «на відміну від регіонів, де люди звикли працювати за старими стандартами». «Багато ідей підказують самі народні депутати, працювати з Верховною Радою значно простіше і гнучкіше», — підкреслив він і додав, що автоматизація всіх комітетів не затримається, «для цього вже є напрацьовані проекти, необхідно лише провести тендери, взяти за основу та організовувати роботу комітетів».
Прес-служба апарату Верховної Ради України.