Очікуваний дохід «Укрпошти» за І півріччя 2016 року становитиме майже 2,2 млрд. грн. Чистий прибуток за звітний період прогнозують у розмірі 16,3 млн. грн. «Укрпошта» продовжує сумлінно сплачувати податки. За півроку податків, зборів, обов’язкових платежів до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів сплачено 553,2 млн. грн., що на 17,8 % більше плану. Підприємство сьогодні активно працює над покращенням якості обслуговування населення, зменшуючи строки доставки, запроваджуючи нові послуги та зміцнюючи міжнародні зв’язки. Про досягнення та про потенціал державного підприємства розповів в. о. генерального директора «Укрпошти» Ігор Ткачук (на знімку).

— Ігорю Віталійовичу, вже півтора року поспіль «Укрпошта» невпинно покращує свої фінансово-економічні показники. Як вдалося цього досягти і якими послугами українці користуються частіше?
— Так, за результатами роботи в І півріччі 2016 року «Укрпошта» продовжує працювати з позитивною динамікою. Завдяки оптимізації управлінських процесів, кропіткій роботі фахівців над логістикою та технологією обробки пошти, ми стабільно покращуємо якість надання послуг. Покращення фінансового стану сприяє інтенсивному розвитку підприємства та забезпеченню соціальних гарантій працівникам. Щодо послуг, які забезпечили найбільше зростання доходів у першому півріччі 2016 року, то це передплата періодичних видань — на 33% більше, ніж в аналогічному періоді минулого року, також приймання платежів — на 28% більше. Пересилання письмової кореспонденції збільшилося на 16%, посилок — на 14%, обсяги відправлень дрібних пакетів — на 33%. Також зросли обсяги доставлених міжнародних відправлень.
— Чи вже отримано бажаний економічний ефект від нових послуг «Укрпошти»?
— Минулого року ми запровадили нову послугу «Прискорена пошта». Завдяки удосконаленню технологічних процесів приймання, оброблення, перевезення і доставки відправлень, нам вдалося значно скоротити строки пересилання пошти. Відправлення доставляються адресату за 1—2 дні. Послуга з пересилання відправлень «Прискорена пошта» в першому півріччі цього року також активно розвивалась, тепер вона охоплює 528 відділень в обласних центрах та місті Києві. За півроку вже доставлено понад 134 тис. відправлень. А з 1 вересня ми плануємо розширити зону застосування послуги до рівня всіх районних центрів та міст обласного значення. Тобто в більшості населення України з’явиться можливість зручно переслати документи або товари «Прискореною поштою» в найкоротші строки за доступними тарифами.
Також на початку цього року ми запровадили послугу з пересилання відправлень масою понад 30 кг. За шість місяців перевезено та доставлено понад 40 тонн відправлень. До технологічного процесу залучено 38 об’єктів поштового зв’язку. Цю послугу ми також плануємо розвивати і вдосконалювати, адже отримуємо лише схвальні відгуки від тих, хто нею скористався.
Ще одна послуга — доставка товарів з-за кордону. Ми вже доставили нашим клієнтам 100 тисяч дрібних пакетів з Китаю та понад 662 тис. замовлень з Естонії.
— Минулого року під Вашим керівництвом відремонтували майже 400 поштових відділень, відкрили 32. Що вже зроблено цього року?
— Сьогодні ведуться ремонтні роботи в багатьох відділеннях. Відремонтували вже понад триста. Нещодавно відновили роботу відділення у м. Авдіївка Донецької області та у м. Гірське Попаснянського району Луганської області. Крім того, забезпечили стовідсоткову доступність Головного поштамту України у місті Києві для людей з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення. Загалом на покращення доступності наших об’єктів у поточному році заплановано виконати робіт на суму майже 2 млн. грн.
Особливу увагу ми приділяємо модернізації нашої мережі. Ми відкриваємо нові сучасні відділення по всій країні. Цього року маємо відремонтувати 1000 відділень, відкрити 100 нових, автоматизувати 1000 робочих місць операторів, маємо придбати ще 1600 комплектів комп’ютерної техніки для встановлення у відділеннях поштового зв’язку. Це дасть змогу обслуговувати клієнтів швидко та якісно, ліквідувати черги.
З початку року ми вже відкрили 11 поштових відділень у Кіровоградській, Вінницькій, Запорізькій, Київській, Львівській, Черкаській та Одеській областях. Також без обідньої перерви в нас запрацювало майже 1100 міських відділень поштового зв’язку. Запроваджено цілодобовий або подовжений режим роботи у понад 80 відділеннях поштового зв’язку.
— Ремонт приміщень — це чималі витрати. А за рахунок чого Ви забезпечуєте економію коштів?
— Економія коштів, або зменшення витрат, є дуже важливим аспектом у діяльності будь-якого підприємства. Взагалі таких основних аспектів успішної роботи підприємства є три: збільшення доходів, зменшення витрат та покращення якості. За півроку економія коштів підприємства при проведенні закупівель, тобто різниця між очікуваною вартістю закупівлі і акцептованою ціновою пропозицією по відкритих торгах і допорогових закупівлях через систему ProZorro в нас становила майже 26 млн. грн., або більше 10 %. Також значну економію «Укрпошта» отримала на закупівлі палива. При очікуваній вартості закупівлі майже 70 млн. грн., договори з переможцями закупівель укладено на загальну суму 58,45 млн. грн., тобто майже на 12 млн. грн. менше.
— На «Укрпошті» працює понад 76 тисяч поштовиків. Яка ситуація у них із заробітною платою? Чи планується її підвищення?
Для нас забезпечення достойної заробітної плати нашим працівникам є питанням номер один. На сьогодні у підприємства немає заборгованості з виплати заробітної плати. Понад те, ми підняли зарплату всім нашим працівникам вперше на початку квітня, вдруге в травні і втретє — плануємо наприкінці року. На підвищення заробітної плати спрямовано 222 млн. грн. Середньомісячна заробітна плата за січень—червень становить 2 495,4 грн., що на 500,2 грн., або на 25%, більше проти аналогічного періоду минулого року. Ми маємо працювати над тим, щоб наші поштовики отримували гідну зарплату та були соціально захищені. Адже без нашого трудового ресурсу неможливі жодні зрушення в бік розвитку підприємства.
— Багато хто сьогодні каже, що Ваше підприємство змінюється, втім, не всі це помічають...
— Справді, у значної частини наших громадян «Укрпошта» досі асоціюється з «совком». Ми змінюватимемо таке уявлення за допомогою ребрендингу. Необхідність проведення ребрендингу викликана також посиленням конкуренції на ринку поштових послуг і оновленням стратегічних цілей «Укрпошти». Наш нинішній бренд втрачає актуальність, не відповідає нашим цілям і не працює так, як нам хочеться.
До того ж ми хочемо орієнтувати наші послуги на іншу категорію споживачів — молодь. Утім, ми розуміємо, що у будь-якому бізнесі важливо — не втратити існуючих клієнтів, тому перепозиціонування насамперед буде спрямоване на зростання лояльності наших споживачів. Сподіваємося, що оновлення бренду посилить позиції «Укрпошти» на ринку та сприятиме зростанню її авторитету.
Рішення про проведення ребрендингу не є спонтанним. Перш ніж його ухвалити, ми уважно досліджували медійну активність наших конкурентів, проводили маркетингові дослідження наших позицій на ринку, виявляли сильні і слабкі сторони підприємства. Це був перший крок, який визначив необхідність подальших дій для здійснення ребрендингу.
Ми готуємося до наступного етапу — складання чіткого плану дій, в якому ми визначимо, що саме і як ми змінюватимемо, для чого ми це робитимемо і що хочемо отримати в результаті.
Ребрендинг є необхідним кроком на шляху до нашої мети — перетворення «Укрпошти» на нове сучасне підприємство.