Відповідно до графіка особистого прийому громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України під час роботи четвертої сесії Верховної Ради України восьмого скликання в приймальні Верховної Ради України відбулося 36 особистих прийомів громадян. З них особисто приймали громадян 12 очільників парламентських комітетів і депутатських фракцій у Верховній Раді України, якими прийнято 175 відвідувачів.

Ще 17 прийомів було проведено першими заступниками, заступниками голів парламентських комітетів, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, які прийняли 135 осіб.

Решта сім прийомів громадян були проведені рядовими членами комітетів Верховної Ради України, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України народними депутатами України, які прийняли 211 відвідувачів.

Усього на особистих прийомах побував 521 відвідувач, від них отримано 559 звернень, з яких 485 — письмових та 74 — усні.

У регіональному розрізі серед відвідувачів приймальні Верховної Ради України, які зверталися до народних депутатів України, переважали мешканці Києва (320 осіб, або 61,4 відсотка від загальної кількості відвідувачів) та Київської області (69 осіб, або 13,2 відсотка).

Серед загальної кількості пропозицій, заяв і скарг громадян, поданих головам комітетів Верховної Ради України, головам депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, три чверті — від соціально вразливих верств населення: пенсіонерів (363 звернення, або 65 відсотків від загальної кількості звернень) та безробітних (60 звернень, або 11 відсотків). З їх числа першочергової уваги та допомоги з боку очільників парламентських комітетів, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, представників депутатського корпусу потребували звернення інвалідів І—ІІІ груп — 91, ветеранів праці — 56, інвалідів війни — 32, дітей війни, учасників війни та учасників бойових дій — 28, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС і осіб, котрі постраждали від Чорнобильської катастрофи, — 25, матерів-героїнь, членів багатодітних родин та одиноких матерів — 15.

Усього під час роботи четвертої сесії Верховної Ради України восьмого скликання на особистих прийомах голів парламентських комітетів, голів депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України відвідувачами порушено 587 питань. Понад третину з них уже котрий рік поспіль становлять питання забезпечення законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян — 208, або 35,5 відсотка від загальної кількості питань, порушених під час особистих прийомів. У переважній більшості звернень громадяни скаржилися на дії працівників правоохоронних органів, невиконання рішень судів, незаконні методи ведення слідства, тяганину зі слідством, нарікали на діяльність судової системи, зокрема, скаржились на дії суддів, висловлювали невдоволення судовими рішеннями та вироками, наголошували на необхідності внесення змін до законодавства у сфері запобігання і протидії корупції, здійснення правосуддя тощо.

Як засвідчує тематичний аналіз пропозицій, заяв і скарг громадян до голів парламентських комітетів, голів депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, поданих на особистому прийомі у приймальні Верховної Ради України, на другому місці за кількістю питань, які турбують відвідувачів, продовжують перебувати питання соціального захисту — 93, або 16 відсотків від загальної кількості питань. Серед звернень на соціальну тематику переважали питання призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсії, надання матеріальної допомоги, соціального захисту учасників та постраждалих внаслідок проведення антитерористичної операції, отримання соціальних виплат, призначення субсидій тощо.

На особистих прийомах голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України почастішали звернення громадян з питань житлової політики — 55 питань, або 9 відсотків від їх загальної кількості. Серед них найактуальнішими залишаються питання сприяння у наданні житла громадянам, які мають право на його одержання — 33, або 60 відсотків від загальної кількості питань з цієї тематики.

Актуальними для відвідувачів на особистих прийомах громадян у приймальні Верховної Ради України залишалися звернення з питань фінансової, податкової, митної політики — 32, або 5,5 відсотка від їх загальної кількості; аграрної політики і земельних відносин — 27, або 4,6 відсотка; освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності — 20, або 3,4 відсотка; відгуки щодо діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України — 18, або 3 відсотки; з питань праці і заробітної плати — 14, або 2,4 відсотка; державного будівництва, адміністративно-територіального устрою — 12, або 2 відсотки; сім’ї, дітей, молоді, гендерної рівності, фізичної культури і спорту — 10, або 1,7 відсотка від загальної кількості порушених питань.

Усі письмові звернення громадян, отримані під час особистих прийомів, розглядалися і опрацьовувалися у секретаріатах парламентських комітетів, депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України. За результатами особистих прийомів громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України давалися відповідні доручення, які разом із зверненнями громадян надсилалися до компетентних органів державної виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, правоохоронних і судових органів.

Від загальної кількості звернень, поданих відвідувачами на особистих прийомах голів комітетів Верховної Ради України, голів депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, станом на 2 липня 2016 року отримано 323 відповіді про результати розгляду. З них 104 звернення, або 32 відсотки, вирішено позитивно; на 87, або 26 відсотків, дано роз’яснення; 109, або 33,7 відсотка, були переслані за належністю до органів виконавчої влади; на 19 звернень, або 5 відсотків, отримано проміжні відповіді; у чотирьох випадках на звернення громадян отримано відповіді з обґрунтованою відмовою у задоволенні порушених заявниками питань. 236 пропозицій, заяв та скарг, або 42 відсотки, продовжують перебувати на контролі.

Відділ з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України.