На Кременчуцькому автозаводі почали використовувати нові матеріали, які дозволяють застосовувати у процесі фарбування атмосферне сушіння. Це істотно скорочує витрати на енергоносії -- газ і електрику. Йдеться про заміну епоксидного ґрунту на акриловий. Останній передбачає висушування покритих ним перед фарбуванням вузлів і деталей автомобілів при температурі плюс 20 градусів. А ґрунт, який використовували тут раніше, зумовлював застосування технології сушіння лакофарбового покриття у спеціальних парових газових камерах за температури до 135 градусів. Штучне створення такої "спеки", звісно, "спалювало" чималі кошти.
Водночас без антикорозійного ґрунтування не обійтися. За умов, коли згадана "хімія" коштує майже однаково, фахівці підрахували: нова технологія сушіння заощадить для підприємства 600 тисяч гривень на рік. Власне, фарбування одного автомобіля обходитиметься на півтисячі гривень дешевше. Такі розрахунки зроблені за нинішніх цін на газ і електроенергію, які тільки дорожчають...
Не менш важливо й те, що здешевлення технології не погіршує якість лакофарбового покриття кременчуцьких великоваговиків. Це підтвердили результати лабораторних і виробничих випробувань, які влаштовували заздалегідь. Утілюючи в життя програму з енергозбереження, фахівці підприємства продовжують пошук шляхів зниження собівартості продукції та підвищення її якості.
Василь НЕЇЖМАК.
Полтавська область.