Ігри... в популізм
Депутати Київради, а за ними цілої низки міст України, ввели мораторій на підвищення тарифів житлово-комунальних послуг від 1 липня цього року.
Прем’єр-міністр Володимир Гройсман здивований таким рішенням: «Тепло до 1 жовтня ніхто не вмикатиме. Тому я не знаю, для чого це робити, — сказав він. — Якщо вони хочуть компенсувати вартість тарифів, вони можуть це робити».
Міністр соціальної політики України Андрій Рева ще більш категоричний і заявляє, що місцеві органи влади не мають повноважень для ухвалення таких рішень: «Зниження тарифів можливе у разі компенсації бюджету різниці. Вони (міськради. — Авт.) декларують, що проти підвищення тарифів, але при цьому забувають передбачити гроші на компенсацію», — уточнює міністр.
Ситуацію на прохання «Голосу України» коментує директор Центру стратегічних комунікацій, Валентин Войтків:
— Місцеві депутати намагаються відмежуватися від непопулярних рішень уряду, заробляючи політичні бали. Насправді це політична гра. Жодних правових наслідків такі мораторії не несуть. Рішення про перегляд тарифів на житлово-комунальні послуги цілком у компетенції НКРЕКП. Водночас Президенту, уряду і парламенту не варто недооцінювати вагу цих рішень.
Це сигнал, що реформа системи житлово-комунальних послуг давно перезріла і забарилася років на десять. Право на встановлення тарифів повинні отримати місцеві громади. І від того, які умови створять вони для інвесторів, наскільки активно працюватимуть, залучаючи кошти на енергомодернізацію, залежатиме величина цих тарифів.
— Питання тарифів, — підсумовує експерт, — виклик №1 для української влади. Від того, як вона з ним впорається, залежатиме майбутнє теперішнього уряду. Отже, наступними кроками мають бути модернізація системи субсидій, перехід на монетизацію пільг, створення умов для конкуренції на ринку житлово-комунальних послуг.
А український автопром занепадає
З 1 серпня очікується зниження акцизного збору на вживані машини, імпортовані з Європи. Президент підписав ухвалений раніше Верховною Радою закон про стимулювання розвитку ринку вживаних авто. І поки посередники готують шопінг-тури за кордон по дешеві автомобілі, нам залишається посумувати за українським автопромом, який, схоже, повільно, але впевнено йде на дно.
За даними асоціації «Укравтопром», у червні на українських заводах виготовили 428 автотранспортних засобів, що на 65,9% менше, ніж минулорічного червня, і на 27,6% менше за показник травня цього року.
Серед загального обсягу автовиробництва випущено 347 легкових автомобілів.
Також за звітний місяць випущено 6 автобусів на ПАТ «Черкаський автобус», що на 84% менше, ніж у травні, і на 93% менше, ніж у червні минулого року. Загалом за перше півріччя 2016-го автомобільною промисловістю України вироблено 2095 автотранспортних засобів, що на третину менше, ніж за аналогічний період минулого року. З них легкових автомобілів — 1635, комерційних автомобілів — 406, автобусів — 54.
Якщо це може потішити наших читачів, то відзначимо, що найбільшою популярністю серед співвітчизників користуються «Toyota», «Renault» та «Skoda».
Підсумовував Віктор БОНДАР.