Експорт через Севастопольські порти стає небезпечним, зазначає президент Української зернової асоціації Володимир Клименко. Компанії перестають працювати через Севастополь. Посівна в Криму зривається, курортний сезон також. В економічному плані для півострова все погано...
На думку Володимира Клименка, складається враження, що півтора мільйона тонн зерна по Криму вже не отримаємо. Коли замість того, щоб сіяти, одні йдуть у військкомати, інші — стоять у чергах, намагаючись забрати свої заощадження в банках, треті — вирушають на демонстрації й кричать: «Ми за Росію!». У такий час, зрозуміло, сіють аж ніяк не всі. З чого житиме цей регіон, хто дотуватиме — велике питання. Адже Крим — він сам себе зерном забезпечував. Що буде, якщо не посіють — можна тільки здогадуватися.
Варто зазначити, що через кримські порти обсяг зерна традиційно йде невеликий. Це пов’язано з логістикою. Туди передусім автомобілями везеться все вирощене на півострові (а в нинішньому році, враховуючи ситуацію з посівною, там навряд чи зберуть зернові у надлишку). Також у Севастополь зручно доставляти експортні партії з Луганської та Донецької областей. Отож через Крим непогано було б вивозити, і потрібно... Але, у разі чого, наші інші порти здатні без проблем впоратися із зерновими потоками. Адже Україна в рік може транспортувати до 50 мільйонів тонн зернових. Частка Криму — відсотків 10. Тому, не виключено, що трейдери перекинуться на інші порти. А потужності з перевалки зерна в Криму, швидше за все, простоюватимуть, тому що виявляться нікому не потрібними.
Тим часом
Україна може стати другим у світі постачальником зерна з обсягом майже 30 млн. тонн, потіснивши Європейський Союз із близько 29 млн. тонн. У минулому маркетинговому році наша країна відправила на зовнішній ринок 23 млн. тонн зернових.
Записала Галина КВІТКА.
Мал. Олексія КУСТОВСЬКОГО.