Мобільна гра Pokemon Go, яку розробила американська компанія Nіantіc Labs у співдружності з відомим японським виробником ігор Nіntendo, побила всі рекорди популярності та скачування у світі. Відтоді як 6 липня мобільна відеореальність з’явилася спочатку на ринках США, Австралії та Нової Зеландії, а потім, як пошесть, розійшлася по всьому світу, «кишенькових монстрів» (так перекладається «покемон») мільйони людей ловлять уже в 35 країнах, не чекаючи офіційної появи гри на вітчизняному ринку.

Фінансові прибутки від гри — зовсім не іграшкові: за два тижні від публічного запуску Pokemon Go вартість компанії Nіntendo зросла із 17,1 млрд. доларів до 42,5 млрд. Тільки за перші 5 днів гри компанія заробила 11 млрд. доларів. Акції Nіntendo зросли на 57% і продовжують зростати. Розробник гри коштує зараз дорожче, ніж Sony. А за словами Сергія Алексашенка, одного з колишніх очільників Центробанку Росії, Nіntendo за капіталізацією практично зрівнялася з російським нафтовим гігантом «Роснефть».
Як на дріжджах, зростають і акції компанії Nіantіc Labs, колишньої «дочки» Google. Акції ж їх комерційного партнера — McDonald’s — досягли максимуму за п’ятнадцять років.
До речі, в самій Японії, де «народилися» покемони — герої манги, аніме, а тепер і відеогри, дебют Pokemon Go було перенесено аж на 21 липня. Розробники побоювалися, що в день запуску серверам не вистачить потужності забезпечити інтерес користувачів. І тоді допомогу японським геймерам надали три тисячі ресторанів McDonalds, які підготували для відвідувачів спеціальні умови для гри в Pokemon Go.
Нині гра стала настільки популярною, що наче зайве й розповідати про її суть, однак все-таки нагадаємо: йдеться про віртуальну технологію із «доповненою реальністю». Гравець не сидить у приміщенні, натискуючи кнопки клавіатури, а навпаки — гуляючи на природі (вулицями міста, на полі, у лісі — будь-де), з допомогою мобільного пристрою, на якому завантажена програма, мобільного Інтернету та GPS, «знаходить» покемонів, які «раптом» вигулькують у навколишній реальності, «ловить» їх і «рекрутує» у свою команду, щоб потім змагатися з покемонами інших гравців.
Гра настільки захоплює, що її учасники нерідко перестають помічати, в якій реальності вони перебувають самі. А тому — запросто можуть вискочити під колеса автомобіля чи врізатися в стовп... Наслідками цієї гри вже занепокоїлися в Німеччині, де «покемонів» завантажив кожний п’ятий власник смартфону віком від 25 до 34 років. У Гватемалі невідомі напали на двох підлітків, які «ловили» покемонів, одного з них застрелили. В Нью-Йорку геймери влаштували переполох у парку, де масово «ловили» унікального монстра. У Вашингтоні «ловці монстрів» полювали на військовому цвинтарі та в Музеї голокосту, чим викликали обурення працівників і відвідувачів. Гравці одержували травми, їх затримували за вторгнення у приватну власність, порушення спокою тощо.
«Нову реальність» із задоволенням почали освоювати кіберпорушники, які підробляли програми і запускали в них віруси. Або навпаки — створювали липові додатки, на яких заробляли гроші. Небайдужість до нової гри проявили і хакери, які вже пообіцяли знищити покемонів з допомогою масових DDoS-атак, і вже призначили таку атаку на 1 серпня.
Натомість чимало компаній поспішають використати популярну гру як маркетинговий хід. Різні кафе, ресторани, магазини закликають до себе обіцянками надати умови для пошуку покемонів, у дитячі набори додають їх фігурки. В Токіо на фасадах будинків створюють проекції лялькових монстриків. А в Йокогамі надумали навіть провести парад покемонів.
Кожний намагається відірвати свій шматочок від «плоду успіху», адже хтозна, скільки залишатиметься на піку слави гра Pokemon Go і коли їй на зміну прийде щось інше, ще більш неймовірно захоплююче і реально віртуальне?

Токіо.