У профільному міністерстві відбулася нарада, присвячена оновленню навчальних програм початкової школи. Цього разу обговорювали викладання фізкультури та дисциплін художньо-естетичного циклу.
— Діти шести-дев’яти років мають малювати, творити і рухатися, а не заучувати теорію, — наголосив під час дискусії заступник міністра освіти і науки Павло Хобзей.
На нараді представили результати другого етапу публічного обговорення змін до навчальних програм, які були оприлюднені на сайті Ed-era.com і стосувалися кількох дисциплін — фізичного виховання, трудового навчання, образотворчого та музичного мистецтв, а також інтегрованого курсу «Мистецтво». Більшість коментаторів схвалили запропоновані експертами зміни.
Чинні програми з таких дисциплін передбачають вивчення складних і незрозумілих малюкам термінів, вони перевантажені інформацією, яка не відповідає віку молодшого школяра. Формувати естетичні смаки дітей доводилося переважно на «совкових» зразках. Так, програма з музичного мистецтва містила надмірну кількість ідеологічних шедеврів радянського періоду та російських народних пісень. Вивчати тему «Пісня єднає світ» пропонують на прикладі твору «Вниз по матушке, по Волге».
Експерти порозумілися щодо того, як виправити недоліки, та вирішили додати до програми твори сучасних українських композиторів. Крім того, вчителю нададуть можливість на свій розсуд обирати не 10 відсотків, як нині, а половину музичних творів, з якими він має ознайомити дітей. З переліку необхідного для вивчення вилучили зайву термінологію, позбулися малозрозумілих дітям словосполучень на кшталт «зерно інтонації».
— Є низка спільних змін, які торкнуться усіх предметів: в оновлених програмах буде прибрано обов’язковий розподіл годин на кожну тему. Вчитель зможе вирішувати сам — скільки часу якій темі приділити, — повідомила радник міністра освіти і науки Іванна Коберник. 
З обов’язкових елементів програми з фізичної культури прибрали такі небезпечні й часто недоступні на уроці розваги, як катання на лижах і ковзанах. Повторювання танцювальних кроків замінили на рухи ритмічної гімнастики та імпровізаційні вправи, рекомендували проводити дихальну гімнастику, розділ «Активний відпочинок» збагатили сучасними іграми.
Зазнають змін і уроки праці: учитель матиме більше свободи у виборі тем, а батьків позбавлять необхідності витрачатися на дорогі матеріали для творчості. 
На уроках образотворчого мистецтва вчитель матиме більше свободи у виборі тем. Дітей не примушуватимуть вивчати теорію жанрів і видів мистецтва. 

Вл. інф.