Перевезення на таксі більше орієнтоване на місцеві умови розвитку населених пунктів. Наприклад, у європейських країнах лімітують кількість таксі. Це дає можливість уникнути хаосу та нездорової конкуренції. Окремо необхідно виділити організацію перевезень на авто біля аеропортів, в тому числі міжнародних, та аеродромах. Оскільки територія згаданих транспортних вузлів є місцем значного скупчення машин і перебуває поза межами населених пунктів, доцільно залучити органи місцевого самоврядування. Також треба зазначити, що майже 85% учасників ринку перевезень в Україні працюють поза межами правового поля.

Крім того, з числа інформаційно-диспетчерських служб, діяльність яких у переважній більшості випадків нерозривно пов’язана із послугами таксі, лише 10% зареєстровані у встановленому законодавством порядку.
Отже, бюджети різних рівнів недоотримують надходжень, значна кількість громадян офіційно не працевлаштовані, порушуються вимоги безпеки перевезень тощо.

Для усунення перелічених негативних наслідків у галузі таксомоторних перевезень народні депутати Андрій Вадатурський (фракція Блок Петра Порошенка) і Олег Медуниця (фракція «Народний фронт») підготували законопроект, який передбачає врегулювання роботи таксі, легкових автомобілів на замовлення та інформаційно-диспетчерських служб. Нині цей документ опрацьовують у Комітеті Верховної Ради з питань транспорту. Ухвалення цього проекту закону не потребує додаткового фінансування. Водночас його реалізація легалізує діяльність у сфері таксомоторних перевезень майже 200 тисяч осіб, забезпечить надходження до бюджету тіньових коштів (20 млрд. грн.) та підвищить безпеку перевезень пасажирів. Також пропонується збільшити розмір штрафних санкцій за порушення законодавства про перевезення на таксі та легковими автомобілями на замовлення.

Парламентарій зазначає, що законопроект вимагає значних доопрацювань і технічних узгоджень. Разом із досвідченими юристами, врахувавши думки всіх учасників ринку, народний обранець планує доопрацювати зміст законопроекту або, не втрачаючи часу, розробити новий. Але з урахуванням того, щоб він набув чинності з початку нового року.

ТОЧКА ЗОРУ 

Народний депутат від фракції «Народний фронт», співавтор законопроекту Андрій Вадатурський: 

«Ринок таксі можна зробити прозорим і таким, який відповідає вимогам користувачів таксомоторних послуг і представників цього бізнесу, що, в свою чергу, має призвести до детінізації сфери, надходження податків у бюджет та інвестиційної привабливості».