На контролі «Голосу України»: ремонт доріг
На Полтавщині відновили роботу облавтодорівського асфальтобетонного заводу, який не діяв протягом останніх чотирьох років. Розташований він поблизу села Бутенки, що в Кобеляцькому районі, за кількасот метрів від траси Полтава — Кременчук. Тож короткі урочистості зі згаданої нагоди поєднали з презентацією ще масштабнішого проекту — початку капітального та середнього поточного ремонту стратегічної для регіону автомагістралі.
У 2016 році дорожники мають полагодити майже її третину — відрізок довжиною 27 кілометрів на території Козельщинського та Кобеляцького районів. При цьому відремонтують чотири мости, один із яких — в аварійному стані. Загалом на такі роботи з державного бюджету виділили 300 мільйонів гривень. Ще 30 млн. грн. на умовах співфінансування «доточили» з обласного кошторису. Із них 20 млн. використають безпосередньо на дорожні роботи, решту — на проектування, що дасть змогу (звісно, при продовженні фінансування) наступного року завершити розпочате і, власне, з’єднати адміністративну й індустріальну «столиці» області сучасною якісною трасою. Остання є невід’ємною складовою загальнодержавної дороги М-22 Полтава — Олександрія.
Задля того щоб об’єктивно і прозоро визначити підрядника для освоєння чималих коштів, на Полтавщині вперше влаштували інноваційний тендер із дворівневими пропозиціями. Зокрема, на першому етапі торгів, за словами начальника Служби автомобільних доріг в області Володимира Трояновського, розглядались інженерні пропозиції, на другому — цінові. Зрештою, переможцем визнано вітчизняну компанію «Ростдорстрой», яку знають за ремонтом доріг у південних областях нашої держави й у столиці. Перед керівництвом компанії голова ОДА Валерій Головко поставив завдання закінчити ремонт «ввіреної» ділянки дороги вже до першого листопада. Та тільки не на шкоду якості.
Тим паче, що її тепер контролюватимуть не лише профільні фахівці, а й представники депутатського корпусу та громадськості. Очільники громадської ради при ОДА та обласного Центру допомоги учасникам АТО Володимир Голуб і Валерій Довженко, які ввійшли до створеної також уперше своєрідної позавідомчої «наглядової ради», пообіцяли не давати дорожникам жодних поблажок. Адже йдеться передусім про використання державних і комунальних коштів.
Водночас директор ТОВ «Ростдорстрой» Костянтин Кіосе запевнив усіх присутніх у спроможності підлеглих вкластись як у досить стислі терміни ремонту, так і в новітні параметри його надійності, яку підтвердять десятирічною гарантією. Задля цього тут буде задіяно не лише згаданий завод облавтодору. Пан Костянтин повідомив про те, що очолювана ним компанія тільки-но придбала за 18 млн. грн. новий сучасний комплекс Кременчуцького заводу «Кредмаш», здатний виготовляти будь-які асфальтобетонні суміші. Його також продемонстрували учасникам презентації. Правда, поки що в розібраному стані — на автомобільній платформі. Саме на цій дорозі спеціалісти випробовуватимуть удосконалений комплекс у дії.
Не менш важливо й те, що в такий спосіб нарешті фактично усувається така собі «монополія» італійських і турецьких фірм, які останніми роками «хазяйнували» на головних шляхах Полтавщини. Зі своїми вантажними автомобілями, дорожньою технікою, обладнанням тощо. Хоча подібні вантажівки й асфальтобетонні комплекси-заводи буквально під боком, у Кременчуці, впродовж десятиліть випускають наші підприємства, які сьогодні нарікають на хронічний дефіцит замовлень...
Минулої п’ятниці запроектований на виготовлення 200 тонн асфальтобетонної суміші щодоби завод поблизу Бутенок голова ОДА Валерій Головко запустив у дію особисто. А присутні при цьому керівники кількох сусідніх районів, фахівці-дорожники, журналісти, представники громадськості дочекались іще значущішої миті, коли з бункера підприємства, на відновлення роботи якого «Укравтодор» витратив понад 400 тисяч гривень, у кузов «КрАЗа» посипалися перші «порції» асфальту...
Його тепер можуть купувати на цьому державному заводі й усі охочі полагодити свої «локальні» шляхи, насамперед сільські. Адже більшість із них у цьому надворсклянсько-придніпровському регіоні Полтавщини (як, зрештою, й повсюдно) сьогодні перебувають у добитому стані. Не в останню чергу тому, що возити асфальт для їхнього бодай ямкового «латання» за десятки кілометрів було надто дорого. Сподіватимемося, такі масштабні проекти допоможуть оживити ремонтні роботи не лише на «стовпових» дорогах.
Полтавська область.
Начальник лабораторії ДП «Полтавський облавтодор» Віктор Омелич із першою «порцією» нового асфальту.
Завод ожив після чотирьох років простою.
Фото автора.