Цьогоріч на Кременчуцький автомобільний завод працевлаштувалися 43 випускники трьох місцевих професійно-технічних училищ. Водночас єдине в нашій державі підприємство, що виготовляє великовагові вантажівки, запропонувало згаданим навчальним закладам заповнити 81 вакансію, бо бракує слюсарів, фрезерувальників тощо. Власне, тих, кого готують у ремісничих училищах.

 

Однак далеко не всі випускники того чи іншого ПТУ «приживаються» на заводі. Скажімо, минулого року з 88 вчорашніх «петеушників» на КрАЗі закріпилися лише 40 осіб, іще 13 вирішили продовжити навчання у вишах, решта — попрощалися з заводською прохідною назавжди. Щоб спонукати молодих робітників та інженерно-технічних працівників залишатися на підприємстві, тут розробили та ввели в дію нове положення про їхнє матеріальне стимулювання.


Пільги та компенсації для них є досить вагомими. Зокрема, з урахуванням того факту, що при виконанні виробничих норм і завдань новачки не можуть тягатися з тими, хто пропрацював на заводі по 20—30 років, зарплати досвідчених робітників і випускників ПТУ бодай частково вирівнюють доплатами останнім протягом першого року їхньої роботи. У перші три місяці доважок до реально заробленого становить 20 відсотків від «мінімалки». Далі він постійно збільшується, сягнувши половини того мінімуму в останні три місяці початкового року. Звісно, такі доплати здійснюються тільки за відсутності порушень трудової дисципліни.


Водночас учорашнім учням профтехучилищ у перший рік їхньої роботи на підприємстві компенсують частину вартості харчування в заводських їдальнях із розрахунку 15 гривень на день. При цьому іногородні молоді працівники забезпечуються місцями в гуртожитку. Не менш важливо й те, що за кожним випускником ПТУ на КрАЗі закріплюють досвідченого наставника. Кваліфікована допомога останнього також стимулюється разовим матеріальним заохоченням у розмірі 30 відсотків його середньомісячної зарплати. Цими та іншими стимулами на заводі сподіваються не лише заповнити вакансії (на сьогодні їх тут майже 120), а й стабілізувати трудовий колектив, який сьогодні налічує понад 3,6 тисячі працівників.


Полтавська область.

 

У цехах КрАЗу чекають молодих робітників.


Фото з архіву автора.