У Дніпрі представники ГО «VіsіonZero» («Нульове бачення») презентували проекти, спрямовані на підвищення безпеки дорожнього руху та унеможливлення смертності на дорогах.


Свої виміри та дослідження вони проводили в Івано-Франківську, його досвідом пропонують скористатися й іншим містам. Як розповів менеджер громадських проектів, магістр державної політики, що захистив дипломну роботу про менеджмент безпеки дорожнього руху в університеті Меріленда, Віктор Загреба, активісти аналізували певні дані, наприклад, статистику ДТП від Нацполіції, вивчали поведінку водіїв та пішоходів.


Так, згідно з вимірами громадської організації у семи точках Івано-Франківська більш як 70% водіїв їхали понад 60 км/год (на одній із вулиць це робили майже 90 відсотків кермувальників), а частина з них «летіла» на швидкості за сотню. Дані із потоку машин знімали радаром, яким користувалися даішники. Активісти також підрахували, що 85% осіб за кермом не застібають паски безпеки.


Архітектор, автор нових схем організації дорожнього руху в Івано-Франківську Андрій Коман розповів про те, як можна перерозподіляти дорожній простір, унеможливлювати подвійне трактування розмітки тощо. За його словами, боротися доводиться не лише за зміну у свідомості містян, учасників дорожнього руху, а й із застарілими нормами, їхнім трактуванням.


Що стосується Дніпра, то експерти не встигли ознайомитися з ним, щоб поставити діагноз. Проте зазначають: обласному центру притаманні ті само проблеми, що й іншим українським містам. «Це ДТП, порушення правил руху, мобільність людей з обмеженими фізичними можливостями тощо. Потрібно сприймати місто не як дорогу для машин, а як місце, де живуть люди», — каже Андрій Коман. Віктор Загреба зазначає, що місцеві водії часто не зважають на швидкісний режим та нехтують пасками безпеки.


Вл. інф.