У Дніпрі представники ГО "VisionZero" ("Нульове бачення") презентували проекти, спрямовані на підвищення безпеки дорожнього руху та унеможливлення смертності на дорогах.

 

Свої виміри та дослідження вони проводили в Івано-Франківську, його досвідом пропонують скористатися й іншим містам. Як розповів менеджер громадських проектів, магістр державної політики, що захистив дипломну роботу про менеджмент безпеки дорожнього руху в університеті Меріленда Віктор Загреба, активісти аналізували певні дані, наприклад, статистку ДТП від Нацполіції, вивчали поведінку водіїв та пішоходів.

 

Так, згідно з вимірами громадської організації, у семи точках Івано-Франківська понад 70 відсотків водіїв їхали більш як 60 км/год. (на одній з вулиць це робили майже 90 відсотків кермувальників), а частина з них "летіли" на швидкості за сотню. Дані з потоку машин знімали радаром, яким користувалися даішники. Активісти також підрахували, що 85 відсотків людей за кермом не застібають паски безпеки.

 

Архітектор, автор нових схем організації дорожнього руху в Івано-Франківську Андрій Коман розповів про те, як можна перерозподіляти дорожній простір, унеможливлювати подвійне трактування розмітки тощо. За його словами, боротися доводиться не лише за зміну в свідомості містян, учасників дорожнього руху, а й із застарілими нормами, їхнім трактуванням.

 

Що стосується Дніпра, то експерти не встигли ознайомитися з ним, аби "поставити діагноз". Проте зазначають: обласному центрові притаманні ті самі проблеми, що й іншим українським містам. "Це ДТП, порушення правил руху, мобільність людей з обмеженими фізичними можливостями тощо. Потрібно сприймати місто не як дорогу для машин, а як місце, де живуть люди", -- каже Андрій Коман.

 

Віктор Загреба зазначає, що місцеві водії часто не зважають на швидкісний режим та нехтують пасками безпеки.

 

Галина НЕРЕТІНА.

 

Дніпро.

 

Голос України