У січні — червні 2016 року до Верховної Ради України надійшло 41,1 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян. Із них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 7,4 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України — 3,1 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян.


Упродовж звітного періоду на адресу Верховної Ради України надійшло 4,4 тис. колективних звернень, які підписали майже 151 тис. осіб.


До керівництва парламенту звернулися 1,1 тис. осіб, з них до Голови Верховної Ради України — 439 осіб.


Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто 30,5 тис. звернень громадян.


Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 59 відсотків надійшло поштою, 18 — прийнято на особистому прийомі, 14 — отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, чотири — одержано засобами телефонного зв’язку, два — надіслано від інших органів, установ та організацій, один відсоток — надійшов через органи влади.


Згідно з інформацією, наданою секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж першого півріччя 2016 року до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 208563 виборці, розглянуто 70804 письмові звернення, проведено 22030 особистих прийомів та 22801 зустріч з виборцями.


Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли з Полтавської — (+1,2 тис.), Черкаської — (+800), Дніпропетровської — (+473), Житомирської — (+284), Сумської — (+279), Рівненської — (+80) та Хмельницької — (+78) областей. Водночас дещо зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Києва — (-1,6 тис.), Миколаївської — (-8,1 тис.), Київської — (-1,4 тис.), Харківської — (-403), Донецької — (-350), Тернопільської — (-308), Запорізької — (-245), Вінницької — (-244), Закарпатської — (-224) та Херсонської — (-157) областей.


Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів — 11,3 тис., безробітних — 3,2 тис., підприємців — 1,6 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена — 1,0 тис. Із загальної кількості громадян по захист і допомогу до Верховної Ради України звернулися майже 2,8 тис. інвалідів І—ІІІ груп, 970 — ветеранів праці, 928 — інвалідів війни, 600 — дітей війни.


У зверненнях громадян до Верховної Ради України порушено 41,8 тис. питань, більше третини з яких — 14,4 тис. — це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа 15% — скарги на незаконні методи ведення слідства та тяганину зі слідством, 11% — скарги на дії працівників прокуратури.


Наявність значної кількості нерозв’язаних соціально-економічних проблем у державі та неузгодженість у функціонуванні гілок влади спричинили значне збільшення кількості звернень з питань діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. За перше півріччя 2016 року до Верховної Ради України їх надійшло 7,3 тис., що майже удвічі більше, ніж упродовж аналогічного періоду минулого року.


У звітному періоді у Верховній Раді України опрацьовано 4,4 тис. (+99) звернень з питань соціального спрямування, кожне третє з яких стосувалося призначення, перерахунку, виплати трудової, соціальної пенсії та надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян.


Широке обговорення громадськістю змін до Конституції України, які мають на меті децентралізацію влади, утвердження якісно нових засад функціонування системи органів місцевого самоврядування, реформування судової гілки влади спричинило збільшення майже у п’ять разів порівняно з січнем — червнем 2015 року кількості звернень з питань державного будівництва та адміністративно-територіального устрою — 2,0 тис.


Упродовж звітного періоду на адресу Верховної Ради України надійшло майже 2,0 тис. звернень з питань фінансової, податкової та митної політики, 1,6 тис. — з питань комунального господарства, 1,3 тис. — з питань житлової політики, 1,2 тис. — з питань діяльності органів місцевого самоврядування, 1,1 тис. — з питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності.


Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.