Таку само практику департамент освіти й науки Луганської військово-цивільної адміністрації, у відомстві якого перебувають школи-інтернати, хоче застосувати ще раз — створити ліцей спортивного профілю на базі школи-інтернату №1. Тут навчаються діти, котрі мають різні психофізичні аномалії — ДЦП, залишкові явища поліомієліту, вроджені й набуті порушення опорно-рухового апарату, артрогрипоз, хворобу Дауна тощо. За офіційними списками в інтернаті сьогодні перебувають 69 учнів із різних міст і районів Луганської області (а розрахований на 200) і, як показали обстеження, частина будівлі не зайнята навчальним і виховним процесом. Остаточного рішення щодо розміщення тут ліцею обласна влада ще не ухвалила. Питання поки що вивчається, але колектив інтернату забив в усі дзвони.


Керівництво школи запевняє, що в підсумку інтернат закриють, а дітей з особливими потребами чиновники ОДА відправлять на інклюзивне навчання до звичайних шкіл. Тоді як «педагоги масових навчальних закладів не мають практичного досвіду роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку, не можуть змоделювати систему роботи з такою категорією дітей і створювати їхнє дидактичне забезпечення». Не згодні педагоги й з тим варіантом, коли змушені будуть ділити свою територію з ліцеєм. У цьому разі «повноцінне здійснення навчально-виховної, корекційної, логопедичної й психологічної роботи стане неможливим, оскільки через нестачу площі будуть порушені кілька основних норм для відповідних установ — не вистачить місця в спальних кімнатах, а класи будуть переповнені».


— Остаточно це питання ще не вирішене, — запевняє начальник департаменту освіти та науки ОДА Тетяна Ткачова. — Про ліквідацію інтернату не йдеться. А навести лад тут треба. Наприклад, обслуговуючого персоналу в інтернаті чи не вдвічі більше, ніж самих вихованців. Є великі комунальні витрати: доводиться опалювати безліч порожніх приміщень, де висять «комірні замки», є велика перевитрата із закупівель. Я розумію персонал: він боїться втратити роботу. Але ми у свою чергу не можемо собі дозволити викидати державні гроші на вітер.


В управлінні освіти Кремінської райадмінітрації також зацікавлені в тому, щоб спортивний ліцей облаштувався на частині території школи-інтернату. Тут вважають, що таке сусідство допоможе дітям з фізичними вадами спілкуватися зі своїми однолітками, які серйозно займаються спортом, удосконалюють свою силу, загартовують себе фізично. Чи це не приклад для наслідування? А з огляду на той факт, що в Кремінній є видатний тренер, який із інвалідів робить чемпіонів, майстрів спорту, загартовує їхній характер, повертає віру в себе й учить знаходити сенс життя, то сам Бог велів розмістити ліцей в одній будівлі з інтернатом. Таке сусідство має допомогти його вихованцям швидше адаптуватися в соціумі. І, можливо, прийти в інваспорт.


Луганська область.