Зрив запуску е-декларування поставив під загрозу співпрацю з МВФ. Не кажучи вже про невиконання однієї з умов для отримання безвізового режиму з країнами Європи і втрату закордонних інвесторів, котрі орієнтуються на співпрацю з МВФ як гарантію надійності держави. До всього, осінь без траншу МВФ ставить під загрозу прийняття бюджету на 2017 рік у необхідних об’ємах.

 

Для Міністерства фінансів, котре продовжує виплачувати пенсії напряму з бюджету, такий результат роботи є проблемним. Більше того, прогнозована цифра майбутнього бюджету Міністерством, котре прораховує його, орієнтуючись на прогнозовані макропоказники, є сумнівною. Дуже скоро доведеться знімати рожеві окуляри. Бо, як стверджує очільник ДФС Роман Насіров, за прогнозами його спеціалістів на практиці різниця між міністерськими і їхніми розрахунками становить приблизно 40 мільярдів гривень. Тобто без траншу МВФ бюджет наступного року знову буде дірявим.


Однак замість того щоб врятувати співпрацю України з МВФ і наповнити бюджет, Мінфін шукає виправдання (див. «Економічна правда», сайт «УП»).


Зокрема, йдеться про нібито недоліки ДФС, недолугість пенсійної системи.


Критикувати ДФС, а особливо митницю не те що модно — для політиків і зацікавлених представників бізнесу — це, схоже, життєво необхідно. Коли ж попереду всіх фінансовий міністр — це стає дивним.


«Ми пропонуємо один реєстр ПДВ замість двох, які існують», — каже пан Данилюк. Дивним чином забувши, що два реєстри було впроваджено за його рекомендаціями.

Наступним об’єктом критики стала призупинка відшкодування ПДВ, хоча розпорядження перевірити компанії стосовно «ризикового» ПДВ давав саме він. Тепер, на його думку, ДФС винна в тому, що надто ретельно перевіряє.


Мінфін чомусь вважає, що винна Податкова поліція, яка, на його думку, є незаконною. Той факт, що на цей орган, який раз по раз викриває економічні злочини і ліквідовує конвертаційні центри, немає скарг від білого бізнесу, на чому не раз наголошував Роман Насіров, у розрахунок не береться. Натомість укотре запускається ідея створення Служби фінансових розслідувань замість Податкової поліції, але вже під крилом Мінфіну. З боку виглядає так, що є прагнення перепідпорядкувати вслід за мобільними групами, котрі вже перевіряють роботу митниць, ще й Податкову поліцію. Бо СФР у тому форматі, який він озвучує, є більш ніж примарною.


Схоже, мета усіх цих потуг — встановлення особистого контролю над роботою митниці. Хіба не для цього було створення Міжрегіональної митниці і перебирання функцій по адмініструванню баз даних від ДФС до Мінфіну?


Мабуть, не випадково журналісти «Економічної правди» запитали: «Є вірогідність, що своїми ініціативами ви переслідуєте ще одну мету: максимально розмити повноваження Романа Насірова чи голови ДФС, ким би він не був, щодо управління фіскальною службою?» І ще: «Ви не боїтеся, що створення безлічі контролерів, котрі будуть надзирати за ДФС, призведе до дублювання повноважень, адже в держслужбі також є профільні департаменти по боротьбі з контрабандою та корупцією?»


Варто запитати у пана міністра, а чи, бува, не хоче він помінятися посадами з Романом Насіровим і займатися тим, що йому так приглянулося: митницями і податками?