Колектив співробітників Кадієвського (Стахановського) вагонобудівного заводу, який перебуває на окупованій частині області, опублікував у соцмережах відкритий лист про плачевний стан свого підприємства.


Як пишуть працівники, власник по суті кинув підприємство: на українській території його реєстрацію не здійснив і в «ЛНР» не зареєстрував. Нині працює тимчасова адміністрація. «Раніше на заводі працювало п’ять, а то й вісім тисяч людей. Зараз на роботу ходить 400—500, а значиться близько двох тисяч, які перебувають у безплатних відпустках. Вагонобудівники варять мангали, металеві огорожі та інше, коли надходять замовлення від місцевих жителів, і за це одержують жалюгідні копійки», — розповідається в листі. Заборгованість у зарплаті перевищила 20 мільйонів рублів. Час від часу виплачують «якісь частини старих зарплат», зрідка дають продуктові пайки. «Віра в перспективи заводу в більшості людей давно вичерпалася. «Керівництво республіки» кілька разів голосно заявляло про те, що Стахановський вагонобудівний починає роботу, що вже запущені деякі виробництва, але ці пустопорожні заяви викликають у людей тільки роздратування. Зрештою, нічого до ладу так і не було запущено. Ремонт військової техніки, виконання мізерного замовлення на виготовлення болтів, кришок для вагонів і відкидних циліндрів, спроба робити зріджений кисень — це не запуск заводу. Це шабашка», — підкреслюється у відкритому листі.


Крім того, автори листа повідомляють, що раніше населення збирали на мітинг, щоб воно вимагало від України зняття блокади. «Їм потрібно, щоб люди думали, що причина краху заводу — це українська блокада. Але всі розуміють, що справа не в блокаді. І взагалі не в Україні. Справа в Росії», — впевнені на заводі. Річ у тому, що Російська залізниця до війни була головним замовником продукції вагонобудівників. Тепер його запуску перешкоджає відсутність системи менеджменту якості та сертифікатів відповідності на продукцію, які видає Російський РС ФЗТ — регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті». РС ФЗТ призупинив дію цих сертифікатів ще до війни, щоб витиснути продукцію українських підприємств із російського ринку.


Як повідомляють автори листа, у середині серпня заводчани відправили листи на ім’я Президента РФ В. Путіна й Прем’єр-міністра Д. Медведєва із проханням допомогти у розв’язанні нагальних проблем вагонобудівного заводу. Конкретно йшлося про сприяння в одержанні сертифікатів РС ФЗТ. Відповіді вони не одержали. «Напрошується висновок, що росіянам не потрібна продукція Стахановського вагонобудівного заводу. У них є своя розвинена промисловість, яка випускає таку само продукцію. Росії цікавіше розвалити й знищити підприємства Донбасу, а потім повісити цю руїну на шию Україні, щоб вона її годувала та відбудовувала. 


От така «допомога» від «братньої» Росії», — йдеться в зверненні.


Вл. інф.