З нагоди 150-річчя з часу прибуття першого потяга зі Львова до Станіславова на вокзалі Івано-Франківська відбулися святкові заходи. Ретропаровоз (на знімку) та сучасний швидкісний потяг стали поруч на коліях, демонструючи, як далеко сягнув розвиток вітчизняної залізниці. Гудок "паровика", театралізований виступ символічних пасажирів, одягнених за колишньою модою, та історичний екскурс від в. о. начальника регіональної філії "Львівська залізниця" Івана ГРУНИКА повернули присутніх до далекого 1866 року. Після побудови залізничної колії Перемишль -- Львів наступним вдалим проектом став транспортний керунок Львів -- Чернівці. Проект майбутньої траси розробили англійські інженери. Будівництво розпочалося у травні 1865 року. Колія пролягала через Ходорів, Галич, Станіславів, Коломию, Снятин та пов'язала Львів зі столицею Буковини. 1 вересня 1866 року, у суботу, об 11-й годині ранку прикрашений прапорами та гірляндами потяг, у якому розмістилися кілька сотень пасажирів, під звуки військового оркестру вирушив зі Львова.
Опісля славетної події, за словами Івана Груника, почалося стрімке зростання економіки регіону, розбудова майстерень, заводів, з'явилися нові робочі місця. Ключовим стало залізничне сполучення західних областей із європейськими країнами, зокрема Румунією. У планах було й прокладення залізничної колії з Європи до Індії. Та через Першу світову війну й російсько-турецьке протистояння поглибилася економічна криза, і проект реалізувати не вдалося. Але сьогодні, як зазначив головний львівський залізничник, галузь активно працює над поліпшенням сервісу та якості надання послуг. Уже з наступного року заплановано закупівлю нового тягово-рухомого складу та пасажирських вагонів. Загалом же для Львівської залізниці, на переконання її керманича, необхідно придбати майже 150 нових пасажирських вагонів, аби в повному обсязі задовольнити потреби користувачів цього виду транспорту. З нагоди поважного ювілею працівників та ветеранів залізниці привітали представники обласної та міської влади і вручили їм подяки та грамоти. По завершенні дійства ретропотяг, який на ходу вже 62 роки і нині є туристичним, попрямував до Коломиї, а звідти до кінцевої станції -- Чернівців.
Галина БРУХАЛЬ.
Фото Миколи МАЦЮКА.
Івано-Франківська область.