З нагоди 150-річчя з часу прибуття першого потяга зі Львова до Станіслава на вокзалі Івано-Франківська відбулися святкові заходи. Ретропаровоз (на знімку) та сучасний швидкісний потяг стали поруч на коліях, демонструючи, як далеко сягнув розвиток вітчизняної залізниці. Гудок «паровика», театралізований виступ символічних пасажирів, одягнених за колишньою модою, та історичний екскурс від в. о. начальника регіональної філії «Львівська залізниця» Івана Груника повернули присутніх до далекого 1866-го. Після побудови залізничної колії Перемишль—Львів наступним вдалим проектом став транспортний керунок Львів—Чернівці. Проект майбутньої траси розробили англійські інженери. Будівництво розпочалося у травні 1865 року. Колія пролягала через Ходорів, Галич, Станіслав, Коломию, Снятин та пов’язала Львів зі столицею Буковини. 1 вересня 1866-го, у суботу, об 11-й годині ранку прикрашений прапорами та гірляндами потяг, у якому розмістилися кілька сотень пасажирів, під звуки військового оркестру вирушив зі Львова.


Опісля цього, зазначив Іван Груник, почалося стрімке зростання економіки регіону: розбудова майстерень, заводів, з’явилися нові робочі місця. Ключовим стало залізничне сполучення західних областей із європейськими країнами, зокрема Румунією. У планах було й прокладення залізничної колії з Європи до Індії. Та через Першу світову війну й російсько-турецьке протистояння поглибилася економічна криза, і проект реалізувати не вдалося.


З нагоди поважного ювілею працівників та ветеранів залізниці привітали представники обласної й міської влади і вручили їм подяки та грамоти. По завершенні дійства ретропотяг, який на ходу вже 62 роки і нині є туристичним, попрямував до Коломиї, а звідти до кінцевої станції — Чернівців.

Івано-Франківська область.


Фото Миколи МАЦЮКА.