Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення рекомендує ухвалити за основу проект закону «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо визначення джерел фінансування гарантій мобілізованим працівникам».
Під час обговорення законопроекту №4006 зазначалося, що змінами пропонується поновити фінансування із державного бюджету збереження середнього заробітку за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, яке було скасоване Законом України № 911-VІІІ від 24 грудня 2015 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України». З цією метою пропонується викласти у новій редакції частин 3 та 4 статті 119 Кодексу законів України про працю.
За результатами обговорення народні депутати підтримали законопроект, який відновить для роботодавців механізм компенсації з державного бюджету середнього заробітку, що зберігається за працівниками, призваними на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану.
Президент має запропонувати конкретні зміни
Комітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянув пропозиції Президента України до Закону України «Про амністію у 2016 році». Під час засідання зазначалося, що Закон «Про амністію у 2016 році» був прийнятий Верховною Радою 7 липня 2016 року. 15 липня Головою Верховної Ради України документ було направлено на підпис Президенту України, який застосував щодо нього право вето та 17 серпня повернув закон до парламенту зі своїми зауваженнями для повторного розгляду.
Під час обговорення зазначалося, що для розгляду комітетом пропозицій Президента до Закону України «Про амністію у 2016 році», такі пропозиції повинні бути конкретно сформульовані главою держави, і аж ніяк не можуть тлумачитись і формулюватися головним комітетом на свій розсуд, адже це фактично може призвести до спотворення позиції Президента України з цього питання.
Наголошувалося, що з огляду на відсутність конкретно сформульованих пропозицій Президента України, Комітет з питань законодавчого забезпечення позбавлений можливості подати на розгляд Верховної Ради відповідну порівняльну таблицю.
Головне науково-експертне управління підтримує позицію комітету з цього питання і зазначає про відсутність у висловлених Президентом пропозиціях конкретних змін до тесту прийнятого закону.
За результатами розгляду комітет прийняв рішення звернутися до представника Президента у Верховній Раді Артура Герасимова щодо необхідності чіткого формулювання тексту змін, запропонованих Президентом України до Закону України «Про амністію у 2016 році» від 07.07.2016 р. № 1435-VІІІ та надання їх комітету.
За повідомленням прес-служби апарату Верховної Ради України.