Реформування освіти триває практично з першого дня проголошення незалежності України. Однак ефективність процесу викликає певні сумніви. Основною причиною слабкого ККД реформ донедавна було те, що ґрунтувалися вони на баченні чиновників, а не освітян.
— Якими б чудовими не були написані навчальні програми, плани, закони, але тільки вчитель, вихователь, викладач, який торкається розуму й душі дитини, зможе підняти якість її навчання, — переконана міністр освіти і науки Лілія Гриневич (на знімку).

Але ж у такому питанні, як освіта і виховання дітей, дрібниць бути не може. Аж до того, чим писати і як писати маленьким українцям.
Лілія Гриневич розповіла на свій сторінці у Фейсбук, що в Житомирі познайомилася із простою вчителькою початкової школи, яка зізналася, що давно вже пише з першокласниками олівцем, а не ручкою, вона була дуже рада, довідавшись, що тепер це можна робити не підпільно. Але ж довгі роки педагогам нав’язували циркуляри, що мають найчастіше мало спільного з реаліями й ефективністю освіти. На щастя, ситуація поступово змінюється.
До слова, про документи, якими завалені наші педагоги, перетворюючи їх на чиновників. Учителі давно вже скаржаться: цих паперів так багато, що іноді займатися основною своєю діяльністю — учити дітей — бракує часу. Тому Лілія Гриневич визначила одним із пріоритетних завдань Міністерства освіти і науки дебюрократизацію системи освіти. Нині МОН і співтовариство відповідального вчителювання EdCamp Ukraіne започаткували проект «Діти і папери: як досягти балансу в школі?». Це масштабне онлайн-опитування, яке має відповісти на низку питань, основне з них: «Що заважає педагогу та адміністратору школи працювати?». Усі опитування анонімні. До участі запрошені педагоги та адміністратори навчальних закладів усіх типів і форм власності. А до кінця листопада на основі даних, отриманих винятково від практиків, будуть розроблені пропозиції для подальших ефективних змін.
Ще одним із важливих аспектів реформи освіти міністр вважає той факт, що вчитель «недооцінений державою». Тому в бюджет наступного року вже закладено підвищення оплати праці педагогів на третину.