У січні — вересні 2016 року до Верховної Ради України надійшло 61,6 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян. Із них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 10,6 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України — 4,2 тис. звернень громадян.

 

У січні — вересні 2016 року до Верховної Ради України надійшло 61,6 тис. пропозицій, заяв і скарг громадян. Із них комітетами Верховної Ради України та Спеціальною контрольною комісією Верховної Ради України з питань приватизації опрацьовано 10,6 тис. листів, депутатськими фракціями (депутатськими групами) у Верховній Раді України — 4,2 тис. звернень громадян.


Із загальної кількості звернень, що надійшли на адресу Верховної Ради України упродовж звітного періоду, 7,3 тис. є колективними, які підписали понад 220 тис. осіб.
До керівництва парламенту звернулися 1,6 тис. осіб, із них до Голови Верховної Ради України — 631 особа.


Структурними підрозділами апарату Верховної Ради України розглянуто 46,9 тис. звернень громадян.


Із загальної кількості звернень, адресованих парламенту, 62,1 відсотка надійшло поштою, 15,4 відсотка — отримано за допомогою засобів електронного зв’язку, 14 відсотків — прийнято на особистому прийомі, 3,5 відсотка — одержано засобами телефонного зв’язку, 2,5 відсотка — надіслано від інших органів, установ та організацій.


Згідно з інформацією, наданою секретаріатами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України, впродовж звітного періоду до народних депутатів України восьмого скликання, їх помічників-консультантів у виборчих округах звернулися 299295 виборців, розглянуто 105623 письмових звернення, проведено 28943 особистих прийоми та 29066 зустрічей з виборцями.


Аналіз статистичних даних у розрізі регіонів свідчить про збільшення кількості пропозицій, заяв і скарг громадян до Верховної Ради України, які надійшли з Харківської — (+2,0 тис.), Полтавської — (+807), Сумської — (+376), Рівненської — (+114), Львівської та Одеської — (+93) областей. Водночас дещо зменшилася кількість звернень громадян, які надійшли з Києва — (-2,9 тис.), Миколаївської — (-8,1 тис.), Хмельницької — (-1,7 тис.), Київської — (-1,5 тис.), Луганської — (-888) та Донецької — (-876) областей.


Серед авторів звернень, які зазначили своє соціальне становище, переважали заяви і скарги від пенсіонерів — 14,8 тис., безробітних — 3,9 тис., підприємців — 2,3 тис., осіб, які позбавлені волі чи воля яких обмежена — 1,9 тис., працівників бюджетної сфери — 958. Із загальної кількості громадян по захист і допомогу до Верховної Ради України звернулися майже 3,6 тис. інвалідів І—ІІІ груп, 1,2 тис. — ветеранів праці, 1,1 тис. — інвалідів війни, 773 — дітей війни.


У зверненнях громадян до Верховної Ради України порушено майже 63 тис. питань, із яких 24,3 тис. — це питання забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян. З їх числа 18 відсотків — скарги на дії працівників прокуратури, 15 відсотків — на незаконні методи ведення слідства та тяганини зі слідством, 13 відсотків — пропозиції про зміни в правоохоронному законодавстві.


Наявність значної кількості нерозв’язаних соціально-економічних проблем у державі, неузгодженість у функціонуванні гілок влади спричинили значне збільшення кількості звернень з питань діяльності Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України. За дев’ять місяців 2016 року до Верховної Ради України їх надійшло 9,4 тис. (+3,9 тис.).


У звітному періоді у Верховній Раді України опрацьовано 5,8 тис. звернень з питань соціального захисту, 20 відсотків з яких становили пропозиції про зміни до соціального законодавства, 19 відсотків — листи щодо неналежного розміру пенсій, необхідності справедливого їх перерахунку та збереження передбачених законом надбавок і доплат, 15 відсотків — прохання про надання матеріальної допомоги для задоволення нагальних потреб громадян.


За дев’ять місяців поточного року до парламенту надійшло 2,8 тис. звернень з питань фінансової, податкової та митної політики, 29 відсотків з яких — це скарги на порушення прав вкладників державними та комерційними фінансовими установами.


У звітному періоді вимоги профспілок трудових колективів підприємств, установ та організацій України про встановлення мораторію на підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги спричинили збільшення у 1,5 разу, порівняно з аналогічним періодом 2015 року, кількості звернень з питань комунального господарства — 2,7 тис.


Упродовж січня — вересня 2016 року на адресу Верховної Ради України надійшло 2,2 тис. звернень з питань державного будівництва та адміністративно-територіального устрою, 2,0 тис. — з питань житлової політики, 1,7 тис. — з питань освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності, 1,5 тис. — з питань діяльності органів місцевого самоврядування.


Відділ з питань звернень громадян апарату Верховної Ради України.