З 1 по 6 листопада у китайському місті Чжухай відбувається 11-й Міжнародний авіакосмічний салон Chіna Aіr Show’2016. Незважаючи на порядковий номер, його можна назвати ювілейним, оскільки перший такий салон було проведено 1996 року, і відтоді він зустрічає учасників кожні два роки. Тут демонструються цивільні та військові літаки, аеродромна техніка, космічні технології, ракетні та авіадвигуни, системи навігації та аеропортове обладнання, протиповітряна оборона, відбуваються форуми й семінари, демонстраційні польоти.

 

Цього року, як стверджують організатори, в авіасалоні візьмуть участь мало не 700 компаній, майже половина з них — іноземні. Експозицію розміщено в одинадцяти павільйонах, в яких буде представлено 150 літальних апаратів.


Свої літаки покаже на Chіna Aіr Show’2016 і українське ДП «Антонов», яке нині входить до складу державного концерну «Укроборонпром». На стенді підприємства демонструватимуться моделі транспортних літаків Ан-178 та Ан-132, а також пасажирського Ан-158. Делегацію «антоновців» очолює керівник підприємства Олександр Коцюба.


Українські транспортні літаки викликають неабиякий інтерес у зарубіжжі. Достатньо згадати ажіотаж, який супроводжував в Австралії приліт найбільшого в світі українського літака — «Мрія». Тільки щоб побачити його, в містечко Перт, куди Ан-225 доставив замовний вантаж, з’їхалося майже 20 тисяч мешканців.


Добре знають у світі й безвідмовних трудяг — літаки «Руслан». Нова лінійка транспортників ДП «Антонов» виглядає теж дуже перспективно.


Цього року співробітництву «антоновців» із китайськими авіапідприємцями виповнилося 60 років. За цей час українські авіабудівельники брали участь у створенні таких крилатих машин, як регіональний реактивний літак ARJ21 та транспортний літак Y-8F600.


Нині «антоновці» розробляють із китайськими партнерами одразу кілька спільних проектів. Їх основу становлять транспортні літаки АН-178, вантажопідйомністю до 18 тонн, та найбільший у світі вантажний літак «Мрія», який здатний перевозити вантажі, вагою до 250 тонн.


У серпні Антонов та китайська компанія Aerospace Іndustry Corporatіon of Chіna підписали рамкову угоду про співробітництво, зокрема про добудову другого літака «Мрія», який стоїть в ангарах київського заводу. Розробку проектної документації щодо добудови планують завершити до кінця цього року. Як більш віддалена перспектива, йдеться й про розгортання виробництва таких літаків у Китаї.


Під час виставки фахівці проведуть зустрічі та переговори, спрямовані на розширення співпраці з компаніями КНР.


Проте для нас цікаві контакти і з іншими компаніями та країнами. Відомо, що існують попередні напрацювання щодо реального співробітництва з державним сектором та комерційними компаніями Австралії. Інтерес до транспортних літаків «Антонова» виявляють і країни Близького Сходу, і наші партнери по колишньому Союзу, інші азійські країни. Такі авіасалони надають змогу перетворити потенційні можливості на реальні досягнення.

 


На знімку: відвідувачі 11-ї Китайської міжнародної авіаційної та аерокосмічної виставки у місті Чжухай.


Фото Xіnhua/Укрінформ.