Днями в Черкаській облдержадміністрації відбулося засідання тимчасової контрольної комісії з перевірки коштів, що залучалися з державного та місцевого бюджетів для виконання ремонтних робіт на шляхах державного значення.
Виконуючий обов’язки начальника Служби автодоріг у Черкаській області Владислав Демиденко доповів, що зі 155 мільйонів гривень, виділених на ямковий та поточні ремонти, освоєно понад 133 мільйони гривень.
— Нині тривають роботи на пріоритетному напрямку — автотрасі Н-01 Київ—Знам’янка, — продовжив директор облавтодору Олександр Северин. — Деякі ділянки цієї дороги зруйновано вщент, і нашим працівникам доводиться повністю знімати дорожнє покриття і встановлювати в нижніх його шарах зміцнювальні георешітки. Це доволі кропітка і затратна технологія, але іншої на сьогодні не існує (на знімку).
Керівники дорожніх організацій звернули також увагу на серйозні проблеми, які уповільнюють виробничий ритм проведення ремонтних робіт. Зокрема, це значний брак працівників у філіях облавтодору. У Золотоноші, наприклад, із 68 потрібних робітників є тільки 38. Стало звичним явищем, коли один механізатор почергово працює на двох механізмах. Загалом у 2014 році в Черкаському облавтодорі трудилися 1200 осіб, а нині — менш як 800.
— Люди не хочуть тяжко працювати за три тисячі гривень на місяць, — констатує Олександр Северин. — До того ж на техніці позавчорашнього дня. Останнього разу облавтодору виділяли кошти з держбюджету на оновлення автопарку у 2010 році. На жаль, з обласного бюджету ми не маємо фінансування, хоча в деяких наших сусідів є обласні програми підтримки дорожнього господарства і на їх реалізацію виділяються певні кошти.
Ахіллесова п’ята не тільки черкаських дорожників — нестача габаритно-вагових комплексів. Автошляхи, побудовані у 60—70-х роках минулого століття, не пристосовані ні до зрослої інтенсивності руху, ні до великотоннажних фур, що з’явилися за останні двадцять років.
— У нашій області є лише один майданчик, обладнаний ваговими пристроями, — сказав голова Черкаської ОДА Юрій Ткаченко. — А потрібно щонайменше шість. Через відсутність обмеження руху великогабаритних автомобілів всі ремонтні роботи зводяться практично нанівець.
Про нагальну потребу закупівлі нових вагових комплексів казав у вересні під час інспектування ремонту черкаських доріг і Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. Керівник уряду пообіцяв, що Міністерство інфраструктури вже взялося за цю роботу і невдовзі питання буде закрито.
Утім, упевненість Прем’єр-міністра у швидкому розв’язанні проблеми, схоже, не розділяють його підлеглі. У щойно оприлюдненій для ЗМІ інформації профільне міністерство з гордістю повідомило, що, нарешті,.. провело міжвідомчу нараду з підготовки до проведення тендерних процедур із закупівлі 78 пересувних лабораторій, обладнаних пристроями для здійснення габаритно-вагових вимірювань. Тобто не минуло й двох місяців із дня «черкаської» заяви очільника уряду, як міністерство «уже» взялося до роботи і пообіцяло придбати 78 габаритно-вагових комплексів та побудувати під них стільки ж майданчиків...
Коли ця грандіозна операція Мінінфраструктури втілиться в життя — побачимо. А поки що свіжовідремонтовані кілометри українських доріг безперешкодно «прасують» 45—55-тонні фури, залишаючи за собою «пральну дошку». На дорожні знаки, що обмежують швидкість руху, ніхто не зважає — колишня ДАІ почила в Бозі, а новоспечені поліцейські далі міста не виїжджають. Прийде весна — буде робота для дорожників. Звісно, якщо робітникам підвищать зарплату і вони не покинуть свою «вічну» службу...
Черкаська область.
Фото надано прес-службою Черкаської ОДА.