Автомагістраль Київ—Бориспіль—Кременчук—Дніпро—Запоріжжя в межах Запорізької області — це лише 30 кілометрів дороги. Дороги, за місцевими мірками, дуже хорошої і в бездоганному стані. З нею в цьому плані може конкурувати хіба що Донецька траса. Адже дві міжнародні автомагістралі — Харків—Сімферополь і Одеса—Новоазовськ — навіть близько за своїми характеристиками не наближаються до якості згаданих вище доріг.

 

 

Варто додати, що в другій половині літа та восени працівники Служби автомобільних доріг у Запорізькій області активно взялися за ремонт двох важливих напрямків — із Запоріжжя на Маріуполь (на знімку вгорі) та із Дніпра через Гуляйполе на Мелітополь (на знімку внизу). Які роками належним чином не ремонтувалися. І зовсім не через те, що хтось не хотів чи лінувався. Адже в умовах хронічного безгрошів’я, утримувати в робочому стані вже згадані міжнародні траси, дорогу на Дніпро та стратегічно важливий для області, особливо в курортний період, напрямок Енергодар—Василівка—Бердянськ — це й так справжній подвиг.

 


Утім, ось що вдалося зробити на теж стратегічно важливій в умовах війни дорозі Запоріжжя—Маріуполь. Хоча спочатку кілька слів про цю магістраль. 167 кілометрів в межах Запорізької області, 1962—1965 років побудови, з інтенсивністю руху до 4000 одиниць техніки на добу. Починаючи з 3 серпня (а раніше просто не надходило фінансування) запорізькі дорожники взялися за поточний середній ремонт найпроблемніших ділянок згаданої дороги. Сумарно це 12 кілометрів із 53, що єднають обласний центр та місто Оріхів.


Варто додати, що станом на 21 жовтня, роботи на одній із ділянок, а саме трьох кілометрах дороги поблизу Оріхова, повністю виконано. До того ж із застосуванням сучасних технологій дорожнього будівництва — так званого ресайклінгу, або методу холодної регенерації. Коли простіше, то це німецька технологія зміцнення основи дороги шляхом використання зрізаного шару відпрацьованого асфальтобетону, його подрібнення, укладки та ущільнення.


Ще дві ділянки згаданої дороги готові відповідно на 60 і 80 відсотків. Тут важливо сказати, що загальна вартість робіт на магістралі Запоріжжя—Маріуполь цього року становитиме 40 мільйонів гривень.


Не менш проблемним, як і надзвичайно важливим для області є напрямок Дніпро—Васильківка—Покровське—Гуляйполе—Пологи—Мелітополь. Особливо в межах міста Токмак, яке роками «славиться» чи не найгіршими дорогами в області. Ось і тут, здається, лід скрес: на шестикілометровій ділянці (вулиці Володимирська та Нагірна) дорожники мають освоїти до кінця року 12 мільйонів гривень. У Токмаку значну частину робіт уже виконано, залишається вкрити верхнім шаром асфальтобетону приблизно 30 відсотків запланованих на поточний рік площ.


І вже останнє. Як повідомили «Голосу України» у Службі автомобільних доріг у Запорізькій області, за якістю всіх робіт організовано жорсткий технічний контроль. «Ремонт на двох об’єктах поточного середнього ремонту виконується філіями ДП «Запорізький облавтодор» на замовлення Служби автомобільних доріг у Запорізькій області, — йдеться в повідомленні прес-служби відомства. — Для контролю якості виконаних робіт та матеріалів, що використовуються, задіяно фахівців ДП «Державний дорожній науково-дослідний інститут імені М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ») та лабораторії з контролю виробництва Служби автомобільних доріг. Крім того, щоденний контроль за перебігом виконання робіт здійснюють фахівці відділу якості, технічного контролю та нових технологій Служби автодоріг».
Тож сподіваємося, що до настання холодів запорізькі дорожники впораються зі своїми виробничими завданнями та й якість робіт буде висока.

Запоріжжя.


Фото надано прес-службою Служби автомобільних доріг в Запорізькій області.