Керівники органів самоврядування у сільських районах Херсонщини нарікають на розбиті вщент дороги, але вкладати кошти у їхній ремонт із місцевих скарбничок не бажають — усе чекають манни небесної від держави.

Тим часом гроші є: до бюджетів у районах потрапляє п’ять відсотків акцизного збору від продажу пального на АЗС, які мають вкладати саме в розвиток інфраструктури. І в підсумку виходить немало. Станом на жовтень нинішнього року такі відрахування уже становлять 128,5 мільйона гривень, каже начальник відділу Головного управління ДФС Херсонщини Ірина Сальник. Але скільки ж із цих грошей пішло на ремонт та прокладання шляхів? А ніскільки, відповідає начальник Служби автодоріг Херсонщини Микола Савченко.


«Дев’яносто відсотків комунальних, міських та сільських доріг в області розбито вщент, і їх стан уже навіть не критичний, а надкритичний. Тим часом замовлень на ремонт таких трас від місцевих рад не надходить зовсім. Єдиний виняток — Голопристанська райрада нещодавно ухвалила рішення виділити півтора мільйона гривень на відновлення 47-кілометрової ділянки траси між селами Геройське та Стара Збур’ївка. Але й ці гроші досі не надійшли», — резюмує Микола Савченко.


Тримаючи дорожньо-експлуатаційні управління у районах на голодному пайку, громади та їх лідери створюють додаткові проблеми для себе ж. У підрозділах Облавтодору на Херсонщині утворилася двомісячна заборгованість із зарплат. Кваліфікованих водіїв, асфальтоукладників, грейдерів, рециклерів з таких підприємств переманюють до себе приватні фірми з сусідніх регіонів — приміром, з тієї ж Одещини. І люди погоджуються, бо вдома і на хліб для родини не заробиш, а рекрутери пропонують шість—дев’ять тисяч гривень на місяць. Тож коли райради вирішать розщедритися на дорожній ремонт, підрядників також доведеться шукати деінде, і за більші гроші. Адже у своїх підприємств не залишиться ані справної техніки, ані спеціалістів, котрі можуть нею керувати.

Херсонська область.

 

Начальник Служби автодоріг Херсонщини оглядає щойно відремонтовану ділянку автотраси Одеса—Мелітополь—Новоазовськ.


Фото автора.