Якби комунальному підприємству "Міжнародний аеропорт "Рівне"", що пережив нелегкі економічні часи, списали чи реструктуризували 12,5 мільйона гривень боргу перед Пенсійним фондом та податковою, колективу було б легше працювати над його відродженням.

 

Про це просила Кабінет Міністрів України в офіційному листі Рівненська ОДА. Серед аргументів: аеропорт використовується для забезпечення потреб АТО, оскільки на території області дислокується оперативне командування "Захід" Збройних Сил України; його включено до Державної цільової програми розвитку аеропортів на період до 2023 року, затвердженої постановою Кабміну від 24 лютого 2016 року № 126. Однак, схоже, це не переконало високопосадовців, бо під час зустрічі депутатів Рівненської обласної ради і директора аеропорту Ігоря Насинюка з міністром інфраструктури України Володимиром Омеляном він дав зрозуміти, що уряд списувати борг підприємства не збирається.

 

Тож колективу аеропорту слід розраховувати на себе та підтримку обласної влади. Він і презентував цими днями Антикризовий план, розроблений на виконання доручення обласної влади, серед основних пунктів якого директор аеропорту Ігор Насинюк назвав невідкладне проведення ремонтних робіт злітно-посадкової смуги, оновлення застарілої матеріально-технічної бази і розблокування арештованих рахунків, погашення боргів. Рівненська обласна рада вже виділила 150 тисяч гривень на виготовлення проектно-кошторисної документації ремонту руліжної доріжки, що в подальшому дасть змогу збільшити обсяги польотів та обслуговувати повітряні судна різних типів, у тому числі "Боїнги".

 

Під час презентації Антикризового плану було оприлюднено дані Мінінфраструктури, згідно з якими кількість пасажирів рівненського аеропорту за нинішній рік зросла в рази. Загалом перевезено понад 2,5 тисячі туристів. Ця позитивна статистика -- свідчення конкурентоспроможності та інвестиційної привабливості Комунального підприємства "Міжнародний аеропорт "Рівне" на ринку авіаперевезень України та дає надії на успіх усіх наступних чартерних авіаперевезень. Упродовж липня--вересня було дев'ять авіарейсів з Рівного до Анталії. У планах на 2017 рік -- рейси в Туреччину, Болгарію, Польщу, Індію. У перспективі, за умови виконання технічних вимог, -- у Мадрид, Мілан, Прагу, Франкфурт-на-Майні.

 

Порівняно з 2014 роком доходи підприємства збільшились на 25 відсотків за рахунок аеропортового обслуговування, але всі надходження скеровуються на виплату заробітної плати працівникам. Аеропорт самостійно здійснює погашення комунальних платежів, не має заборгованості у заробітній платі та за енергоносії. Ведуться перемовини з дев'ятьма замовниками рейсів. Це істотно збільшить кількість рейсів українських та іноземних авіакомпаній.

 

Як зазначив голова Рівненської обласної ради Микола Драганчук (на знімку), наступного року облрада повністю ліквідує борги рівненського аеропорту, а в 2018-му, коли підприємству виповниться сорок років, мають його довести до того рівня, щоб про "Міжнародний аеропорт "Рівне" знали в усьому світі.

 

-- У разі погашення заборгованості та за умови системного підходу до розвитку авіаційної та неавіаційної діяльності впродовж найближчих років це комунальне підприємство може вийти на самоокупність та приносити прибутки, в тому числі надходження до обласного бюджету, -- переконаний Микола Драганчук.

 

 

Олександра ЮРКОВА.

Фото надано автором.

 

Рівне.

 

Голос України