До кінця року — понад півтора місяця. Візуально зведення мостових переходів через Дніпро у Запоріжжі здається мертвим. І хоча зусиллями прес-служби Запорізької ОДА заголовки місцевих ЗМІ більш ніж бадьорі, оті кляті цифри псують всю справу! Нині на будові з поки що нескоригованим кошторисом у 5,4 мільярда гривень (за цінами 2010 року) трудяться сорок робітників. На будівництво, на яке начебто передбачено до кінця року 220 мільйонів з держбюджету (тепер кажуть, що вже 180), 40 млн. гривень з міського і 20 мільйонів з обласного (пізніше і ці цифри начебто скоротили вдвічі), надійшло понад 34 мільйони — 19,85 млн. з обласного бюджету, 10 млн. з міського і 4,5 млн. гривень з державного...
Начебто мостовикам обіцяно якісь нерозмитнені металоконструкції, втім, ще потрібно їхати до Маріуполя і... вести переговори з підприємством, на якому вони зберігаються. Йдеться про конструкції, які через габарити можна доправити тільки водним транспортом. Тому заголовки на кшталт «Мостобудівники готуються розпочати третій етап з насування металоконструкцій через річку Старий Дніпро», на наш погляд, занадто оптимістичні.
Утім, це вже традиція. Пам’ятається, що в кінці лютого 2012-го тодішній голова Запорізької ОДА, прибувши з натовпом журналістів на будову, де навіть і сторожа не було видно, на камеру розповідав, що «завдяки турботі вельмишановного Віктора Федоровича» роботи тривають нормальним темпом і за графіком. Тому до кінця року (2012-го!) перший транспорт уже рушить новими переправами. Та мостів у класичному визначенні (штучна споруда, зведена через річку, озеро, болото, протоку або будь-яку іншу водну перешкоду) немає і донині. Адже ключове слово тут «через».
Рух через Новий Дніпро — з Хортиці на Лівий берег — уже ніхто й не обіцяє. Посеред ріки стирчать лише бетонні опори, а ще так і недобудовано 166-метровий пілон. Через Старий Дніпро (340 м від Хортиці до Правого берега) все-таки перекинули до середини ріки потужну стальну балку. Операцію здійснили методом насуванням в два етапи — 72 плюс 96 метрів. Анонсована підготовка третього етапу має на меті перекрити ще один 96-метровий проліт. Поки що зібрано 48 метрів конструкцій. Роботи тривають понад місяць, і кажуть, що навіть у три зміни. Утім, погодьтеся, що такі об’єкти не 30—40 робітників будують і не за 4,5 мільйона гривень з державного бюджету, починаючи з оголошеного на початку вересня рішення про 220 мільйонів...
Запоріжжя.