У Дніпрі взято курс на відродження муніципального електротранспорту, знищеного, за словами міського голови Бориса Філатова, за попередньої влади на догоду маршрутникам, у яких було потужне лобі в міській раді. Як зазначив Борис Альбертович на зустрічі з колективом депо № 1 КП «Міськелектротранспорт», він зробить усе, щоб у міських тролейбусах і трамваях їздити було не тільки комфортно, а й модно. Цьому сприятиме святковий настрій у салонах, який забезпечуватимуть одягнені в уніформу вагоноводи, наявність Wі-Fі та інші фактори.
Приводом для зустрічі міського голови із транспортниками став 55-річний ювілей депо, яке справді переживає не найкращі часи. У колективі через мізерні зарплати давно утворилися кадрові прогалини. Щоб одягти в уніформу водіїв і вагоноводів, не кажучи вже про те, щоб надихнути їх на створення святкового настрою в салонах, потрібно спочатку знайти фахівців... Погане ставлення до міського електротранспорту попередників нинішніх хазяїв муніципалітету Дніпра призвело не тільки до дефіциту водіїв, кондукторів, механіків, а й до занепаду матеріальної бази. З міських доріг зникли не просто машини, а цілі маршрути, рейки тощо.
Оголошуючи стратегічний курс на відродження комунального електротранспорту, Борис Філатов сказав про те, що дав завдання своїм фахівцям «відшукати можливості» для підвищення зарплати працівникам на підприємствах. Але, зрозуміло, що не тільки матеріальний стимул вдихне життя в багатостраждальний електротранспорт, а й відновлення рухомого складу, яке вже розпочалося. Першою ластівкою нової ери пасажирських перевезень Дніпра Борис Філатов назвав тролейбус Белкомунмашу (на знімку), що прибув напередодні в розпорядження депо № 1. За ним з’являться й інші — усього 13. За словами міського голови, він і надалі має намір співпрацювати з білоруськими виробниками громадського транспорту. «На мою адресу вже звучать нападки та обвинувачення в непатріотизмі, тому що ми віддали перевагу закордонному. Мовляв, в Україні теж виготовляють тролейбуси, і потрібно давати можливість заробляти співвітчизникам. Але ми не бачимо рівних Белкомунмашу за співвідношенням ціни і якості, за здатністю та готовністю надати весь комплекс послуг, що включає також гарантійне технічне обслуговування і навчання водіїв. Ми нині ведемо переговори про придбання тролейбусів у лізинг. Наші білоруські партнери готові продати нам машини навіть у кредит. Від українських виробників схожих пропозицій немає», — сказав Борис Філатов.
Торік місто вже придбало 11 тролейбусів, але не білоруського виробництва. Вони збираються фірмою «Литан» на території Південмашу, у тому числі з білоруських комплектуючих і, на думку міського голови, значно поступаються машинам Белкомунмашу якістю.
Дніпропетровська область.
Фото автора.