Майнові реєстри обговорювали під час круглого столу в Комітеті Верховної Ради з питань запобігання і протидії корупції представники громадських організацій та державних структур.


Голова ради ГО «Громадський люстраційний комітет» Олександра Дрік презентувала «Аналіз виконання закону щодо відкриття майнових реєстрів». Вона озвучила ключові проблеми в функціонуванні баз даних та надала практичні рекомендації стосовно їх вирішення.


«Найголовнішою проблемою всіх реєстрів є їх неповнота. На сьогодні вони містять лише 10 відсотків інформації, що обмежує перевірку даних і запуск системи електронного декларування», — зазначила вона.


Крім того, за її словами, встановлення плати за отримання витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно суперечить ідеї, що її закладали в законодавстві про відкриті реєстри. Тому ініціювали підготовку проекту постанови Кабміну, мета якого — врегулювати законодавство і підзаконні акти в такий спосіб, щоб доступ до базової інформації з реєстру був безплатний, а за додаткові параметри — плати.


Також, вважає Олександра Дрік, у довідці треба передбачити інформацію про майно по суб’єктах права власності, розписати історію об’єкта нерухомості, оновити дані про назви вулиць після перейменувань тощо.
Начальник управління інформаційних технологій Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ Микола Радченко повідомив: процес уніфікації даних з регіональних систем уже завершено. Крім того, нині виконуємо процедури верифікації, оскільки одна з проблем — це невідповідність назв міст, районів, вулиць, які було перейменовано у зв’язку з декомунізацією. «Сьогодні ця робота ведеться дуже активно. Ми співпрацюємо з «Укрпоштою», отримуємо від них останні відомості щодо назв і створюємо довідники відповідності», — сказав він.


Також, за його словами, на даному етапі верифікації виконуються певні перевірки для завантаження до реєстру вивірених даних про автомобілі, які не розшукуються або були розмитнені в установленому порядку тощо.
«Цього року почнемо завантаження певної частини цієї інформації. Ми зацікавлені в максимально швидкому завершенні цього проекту для того, щоб отримати повний реєстр», — наголосив представник МВС.


Микола Радченко зазначив, що відомство дуже активно співпрацює з Національним агентством з питань електронного врядування. Вже наступного тижня реєстри обмінюватимуться інформацією. Тільки-но роботу налагодять, це можна буде використовувати на державних порталах адміністративних послуг.


За підсумками круглого столу всі пропозиції спрямують до відповідних державних структур.

 

Олег Цвях, в.о. голoви Державної служби з питань геодезії картографії та кадастру, Микола Радченко, начальник управління інформаційних технологій Головного сервісного центру МВС України під час круглого столу.


Фото Сергія КОВАЛЬЧУКА.