— заспокоюють луганських пенсіонерів-переселенців.


Як відомо, в Україні запроваджується система електронних пенсійних посвідчень для внутрішньо переміщених осіб. На прикладі Луганщини можна простежити, які труднощі та проблеми, пов’язані з цим, з’явились у переселенців і працівників Пенсійного фонду України.


За інформацією начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області Ольги Шарунової, у Луганській області вже передали до Ощадбанку для оформлення рахунку 18 тис. справ пенсіонерів, з яких 12 тис. посвідчень уже виготовлено. Але ажіотаж не припиняється. Щодня до районних і міських органів Пенсійного фонду області надходять понад 600 справ для оформлення зазначених посвідчень. Перші три дні кожного тижня, коли фонди обслуговують переселенців, тут збирається великий натовп. Зокрема, до Сєверодонецького міського Пенсійного фонду приїздять переселенці чи не з усіх кінців регіону. Як розповідають пенсіонери, у понеділок слід прийти якомога раніше, щоб зайняти чергу й отримати талон.


Таку систему Пенсійний фонд запровадив для того, щоб уникнути тривалих черг для пенсіонерів-переселенців та прискорити прийом документів. Талони видають в обмеженій кількості. У Біловодську, зокрема, — лише 90 талонів на тиждень, у Сєверодонецьку трохи більше. Люди незадоволені. Особливо ті, хто їде з непідконтрольної Україні частини області, щоб оформити електронне посвідчення. Їм доводиться вистоювати у чергах по кілька днів, шукаючи місце для ночівлі в готелях чи в знайомих. Невдоволені і мешканці міст та районних центрів, які не можуть своєчасно вирішити свої питання через черги переселенців. До речі, на підконтрольній Україні території області зареєстровано майже 290 тис. ВПО, з яких майже 210 тис. — пенсіонери. Другим містом за кількістю переселенців після Сєверодонецька став Біловодськ.


Коментуючи ситуацію, начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області Ольга Шарунова не приховує труднощів, з якими стикається сьогодні її колектив. Співробітники працюють з підвищеною зайнятістю, людей не вистачає. «Але нинішні труднощі пов’язані зі стратегією, модернізацією та розвитком Пенсійного фонду України до 2020 року, яку було затверджено урядом у вересні цього року, — зауважує вона. — Насамперед, це передбачає технічне переоснащення, наявність сучасного програмного забезпечення, впровадження нових сервісів для покращення обслуговування громадян та оптимізацію структури фонду».


У рамках реалізації цих планів на Луганщині вже чимало зроблено. Зокрема, успішно працює оновлений веб-портал фонду. Громадяни передпенсійного віку мають можливість за допомогою електронного калькулятора самостійно порахувати свою пенсію. Так само й пенсіонери за бажання уточнюють нагальні питання свого пенсійного забезпечення. Також співробітниками органів Пенсійного фонду області активно впроваджуються консультації громадян за допомогою онлайн- і скайп-зв’язку. Лідери у цьому процесі — Новопсковський та Новоайдарський райони. Сьогодні органи Пенсійного фонду активно займаються переходом на електронне зберігання та облік документів: оформлено вже 2700 справ пенсіонерів.


«Наша мета — за чотири роки реформування фонду перейти на якісно нове обслуговування пенсіонерів», — наголошує Ольга Шарунова. А щодо нинішньої ситуації з оформленням електронних посвідчень, то вона вважає її тимчасовою.



Луганська область.