За сприяння Асоціації міст України в рамках проекту USAІD «ПУЛЬС» у Києві тривала тижнева школа з децентралізації для молоді. До заходу долучилися молоді люди, які бажають поєднати свою професійну діяльність з розвитком місцевого самоврядування.

«Зі школи з децентралізації я повернулася сповнена ідей з приводу способів покращення роботи селищної ради, працівником якої я є, — розповідає спеціаліст з юридичних питань Володимирецької селищної ради з Рівненщини Людмила Блищик. — Нам необхідно стати більш відкритими та зрозумілими для жителів та залучати їх до вирішення місцевих проблем. Отримання цікавого досвіду стало можливим завдяки формату школи — постійна робота у невеликих групах, учасники яких представляють різні регіони та працюють у різних сферах».


Під час навчання читали лекції та проводили дискусії на такі теми: «Європейська хартія місцевого самоврядування», «Місцеве самоврядування: повноваження, ресурси, відповідальність, територія», «Фіскальна децентралізація», «Галузева децентралізація: освіта, охорона здоров’я, соціальний захист населення», «Управління комунальним майном», «Відкритість та взаємодія з громадськістю», «Місцевий економічний розвиток».
«Відчула себе справжньою ученицею! За один робочий тиждень експерти АМУ розклали всі мої знання по полицях. Особливо цікавими були теми про бюджетну децентралізацію та планування соціально-економічного розвитку ОТГ», — поділилася головний спеціаліст департаменту економіки і інвестицій Вінницької міської ради Анастасія Островерхова.


Учасники школи для молоді мали змогу відвідати дві екскурсії — до Верховної Ради та в новітній Центр надання адміністративних послуг.


«Під час навчання отримав знання та навички, які в майбутньому будуть для мене корисними. Також нам провели цікаву екскурсію в парламент. У багатьох європейських країнах доступ громадян до будівлі законодавчого органу більш відкритий, хотілося б, щоб і в нас запровадили таку практику. Особлива подяка організаторам, експертам та модераторам школи за можливість знайти нові знайомства з однодумцями, людьми, котрі так само, як і я, хочуть бути активними учасниками реальних змін та руху нашої країни вперед», — зазначив головний спеціаліст управління комунікацій з громадськістю Кіровоградської ОДА Денис Абрамов.


«Спілкування у «живому» форматі з експертами Асоціації міст України та молодими активістами з усієї країни дало змогу поглибити знання з питань регіонального лобіювання, комунікацій з громадськістю на місцевому рівні, а також отримати нові знання із фінансової, фіскальної та галузевої децентралізації, — розповідає Вадим Табакера, слухач спеціальності «місцеве самоврядування» Львівського регіонального інституту державного управління Національної академії державного управління при Президентові України. — Доки частина суспільства активно обговорювали новини із США, учасники школи децентралізації ретельно вивчали роботу столичного ЦНАП на Дніпровській набережній, 19. Дякуючи пізнавальній екскурсії, проведеної директором Наталією Шамрай, ми дізналися багато нового про ефективне налагодження системи надання адмінпослуг. Доброзичливий, усміхнений, професійний персонал, інноваційні рішення та продуманий менеджмент дозволяють надавати майже 300 видів послуг без зайвих затрат часу, грошей, нервів та черг. Ось що, на мою думку, наближає нас до Європи і для чого варто проводити децентралізацію. Корисні та прогресивні речі для людей і жодної тобі геополітики!».


Координатор з регіонального розвитку рівненської громадської організації «Центр інновацій» Ігор Шминдрук переконаний, що організатори школи створили якісний навчальний простір для набуття нових знань у сфері децентралізації, місцевого розвитку. «Експертам школи вдалося у доступній і багатій на приклади формі презентувати сучасний стан, можливості та перспективи реформи, — наголосив він. — Незважаючи на опір проведенню змін на місцях, нерозумінню потреби делегування владних повноважень громадам — процес децентралізації є незворотним».

Київ.

 

Учасники школи з децентралізації для молоді під час екскурсії до Верховної Ради.


Фото надано автором.