Як стверджують в "Укрцукрі", протягом трьох днів участі на найбільшій продовольчій виставці азійського регіону ANUFOOD China 2016 ними напрацьовано понад 30 бізнес-контактів. У переліку країн, які цікавляться українським солодким піском крім Китаю, є Шрі-Ланка, Південна Корея, Лівія, Ангола та держави ЄС.
"Станом на сьогодні, ми вже маємо заявки із специфікаціями на постачання цукру та готуємо списки потенційних клієнтів", -- прокоментував ситуацію Василь Долінський, аналітик сировинних ринків та сільського господарства НАЦУ "Укрцукор".
Також він зазначив, що є певні обмеження з прямим виходом на китайський ринок, оскільки вітчизняному цукру потрібне спеціальне ліцензування, а це складна бюрократична процедура. Тому українським виробникам доведеться добре попрацювати, щоб поставляти свою продукцію безпосередньо в Китай, а не через звичний всім Гонконг.
"Звичайно, ринок в Піднебесній більш зарегульований, ніж в інших країнах Азійського континенту. Крім цього, населення звикло бачити на полицях супермаркетів тростинний цукор, тому доводилось акцентувати увагу на тому, що ми виробляємо якісний цукор саме з буряків. Попри всі заперечення, ми все ж зуміли зацікавити китайського споживача, зокрема коричневий буряковий цукор та білий рафінований, що був представлений на нашому стенді, викликав чималий ажіотаж серед відвідувачів", -- стверджує Долінський.
В свою чергу ціни на цукор в китайських супермаркетах доволі привабливі: кілограм солодкого піску стартує з 38 грн.
З огляду на те, що квоти на безмитні поставки цукру в ЄС для українських виробників залишаються незмінними -- 20 тис. т і цей обсяг виробники швидко закривають, пошук нових ринків збуту залишається актуальним.
Підготував Валерій ДРУЖЕНКО.