У Дніпрі дорожчає проїзд у маршрутних таксі. Тариф у 5 гривень доживає останні дні. Дотримуючись законності (про зміни вартості послуг треба попередити щонайменше за 10 днів), транспортники вивісили в салонах маршруток оголошення про підвищення тарифів.


Запобігти зростанню цін навряд чи можливо. Перевізники діють за міським законом: згідно з рішенням виконкому, датованим березнем 2015 року, граничний тариф установлено в розмірі 6 гривень. Тоді перевізників переконали, що вони можуть їздити й за 5. Нині, схоже, не вийде. Голоси, що протестують проти підвищення цін на пасажирські перевезення, занадто слабкі й поодинокі. Один з них — голос колишнього першого заступника дніпровського міського голови Дмитра Погребова. Ось його аргументи: «Говорити про подорожчання проїзду в маршрутних таксі сьогодні недоцільно. Городяни не повинні платити більше через бездіяльність профільних керівників. Що ми сьогодні чуємо? Влада в ручному режимі, шляхом обдзвонювання автотранспортних підприємств, намагається втримати тариф? Сфери міського господарства — це не ляльки на нитках. Смикати їх за бажанням ляльковика не можна. Купити два-три тролейбуси — це не вихід. Нам потрібна стратегія! Якщо її не буде, АТП продовжать маніпулювати ціною на проїзд».


Має чи не має рації колишній заступник міського голови, обвинувачуючи команду Бориса Філатова у відсутності системного підходу до пасажирських перевезень? Те, що стратегія справді необхідна, нібито підтверджувалося прагненням до реформування системи міського транспорту. Першим кроком став аналіз пасажиропотоку. Але тут вийшов конфуз. Для аналізу потоку пасажирів місто найняло Вінницький національний технічний університет, який буцімто виграв у тендері в трьох суперників. Однак, як пише Dozorro (моніторинговий портал публічних закупівель), того, хто запропонував найменшу ціну, «зняли з перегонів» нібито через те, що він документально не підтвердив своє право на проведення такої роботи. Викреслений з конкурсу учасник оскаржив це рішення в Антимонопольному комітеті. Виявилося, що й переможець не має відповідних документів.

АМКУ зобов’язав профільний департамент переглянути результати конкурсу. Але замовник через два дні знову визнав переможцем того само учасника, який «приніс необхідний документ». На думку юристів Transparency Іnternatіonal Україна, це порушення правил, бо організатори конкурсу мали перейти до наступного учасника, а не витягувати явного улюбленця. «Дуже цікаво, чи наважиться Держказначейство здійснити оплату за таких неоднозначних обставин конкурсу», — пише Dozorro.


Ну а стомлені від перманентних «подорожчань на все» жителі Дніпра покірно чекають дня, коли за проїзд доведеться платити 6 гривень.



Дніпропетровська область.