Мешканці селища Млинів, що на Рівненщині, отримали СМС-повідомлення із закликом проголосувати за одного з кандидатів на посаду голови Млинівської об’єднаної громади. Вибори призначені на 18 грудня.
29 листопада мешканцям селища Млинів з невідомого номера InfoCentr було надіслано СМС такого змісту: «За Млинівщину! За ЛЕВИЦЬКОГО! До перемоги. Магазин ЕКОНОМ» (див. знімок).
Дмитро Левицький був зареєстрований Млинівською селищною виборчою комісією як кандидат на посаду голови Млинівської громади. Він - директор магазину господарчих товарів «Економ».
Таким чином, для ведення агітації у формі СМС-розсилки було використано персональні дані (номери мобільних телефонів) клієнтів магазину. А відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про захист персональних даних» працівники суб'єктів відносин, пов'язаних з персональними даними, зобов'язані не допускати розголошення у будь-який спосіб персональних даних, які їм було довірено або які стали відомі у зв'язку з виконанням професійних чи службових або трудових обов'язків, крім випадків, передбачених законом.
Крім того, Громадянська мережа ОПОРА наголошує, що згідно з ч. 6 ст. 54 ЗУ «Про місцеві вибори» передвиборча агітація здійснюється за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, місцевих організацій партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі. Використання для передвиборної агітації коштів з інших джерел забороняється.
Анатолій БОНДАРЧУК,
координатор громадського спостереження
Громадянської мережі ОПОРА
за виборами у Рівненській області.
Фото надане автором.