Державне підприємство ВО «Південний машинобудівний завод імені О. Макарова» потроху виходить із кризи, у якій підприємство перебувало кілька останніх років через 80-процентне падіння виробництва, пов’язаного із втратою російських партнерів. Публічну заяву щодо цього зробив голова профспілкового комітету ПМЗ Валерій Васильєв. За його словами, звільнення підприємства від боргів за електроенергію (понад 400 млн. грн.), що стало можливим завдяки зусиллям народних депутатів від Дніпропетровщини, дасть змогу «Південмашу» повністю зосередитися на виконанні контрактів і замовлень та позбавитися думок про банкрутство.

 

«Південмаш», що втратив такі вагомі для нього проекти, як «Морський старт» (Америка) і «Циклон» (Бразилія) і намагається самостійно, за мінімальної підтримки держави, знайти нових партнерів, останнім часом все-таки розпочав отримувати замовлення. Інтерес до підприємства виявили представники аерокосмічної промисловості Індії, Південної Кореї. Триває успішна співпраця в проекті Європейського космічного агентства «Вега» (участь «Південмашу» полягає у створенні блока маршового двигуна для четвертого ступеня ракетоносія). Черговий старт «Веги» (із супутником спостереження міністерства оборони Туреччини Gokturk-1) відбувся 5 грудня з космодрому Куру у французькій Гвіані. 1 грудня «Південмаш», у рамках контракту з NASA, відвантажив дві основні конструкції першого ступеня (ОКПС) ракети-носія «Антарес», які були відправлені з підприємства в Миколаївський порт. Далі ракети-носії будуть перевантажені на морське судно, яке доправить їх до місця старту. Прийом виробів замовником буде проведено в американському порту в штаті Делавер.


Нині ПМЗ працює над дослідними зразками двигунів РД 809 і 815, розробленими КБ «Південне» для міжнародних проектів. Робота, що активізувалася, виконання замовлень дали можливість підприємству днями погасити значну частину величезної заборгованості із зарплати, що становила 68 млн. грн. «Заборгованість залишається в розмірі 25 млн., але перспективи підприємства дають надію, що борг буде виплачено найближчим часом», — каже Валерій Васильєв.


Показово, що промінь світла з’явився також у тракторному виробництві. Другого грудня бюджетна сесія Дніпропетровської обласної ради прийняла програму підтримки регіонального АПК, у тому числі сільгоспмашинобудування. Програма, зокрема, передбачає компенсацію фермерам вартості сільгосптехніки, яку вони купують, на Дніпропетровщині (36 відсотків компенсації). Це значить, що в трактора ПМЗ з’явився шанс знайти нарешті свого покупця, а в тракторного заводу — можливість налагодити серійний випуск сучасної техніки, забезпечивши робочими місцями та гідними зарплатами сотні людей.

Дніпропетровська область.

 

Один із виробів ПМЗ нагадує про минулу славу та потужність підприємства — колишню гордість України.


Фото автора.