«Сьогодні ДТП забирає велику кількість людських життів. Штраф за керування в нетверезому стані є найбільшим серед порушень правил дорожнього руху. Та навіть розуміння й усвідомлення цього не зупиняють водіїв від алкогольної спокуси. Як змінити ситуацію?»
Роман БАРДЮЖА.
Кіровоградщина.
Народний депутат від фракції Блоку Петра Порошенка Мустафа НАЙЄМ (на знімку):
— Згідно з чинним законодавством, співробітник патрульної поліції не може зупиняти автівку, якою керує водій у нетверезому стані. Єдиною причиною для зупинки машини є повідомлення. Тобто якщо хтось бачить, що п’яна людина сідає за кермо, одразу телефонує в поліцію. Тоді правоохоронці можуть зупиняти порушника.
Сьогодні Національна поліція ініціює внесення змін до законодавства, які дадуть змогу зупиняти машину в разі обґрунтованої підозри про нетверезий стан водія. Але ця норма не підтримується правозахисниками.
Також хочемо внести нову статтю до Кримінального кодексу, згідно з якою буде три види відповідальності за керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння.
Якщо поліція зупинила людину в нетверезому стані, яка ще не потрапила в ДТП, то кримінальна відповідальність залежатиме від рівня алкоголю в її крові. За таке порушення передбачається від трьох років позбавлення прав і до двох років — волі.
Якщо за кермом у стані алкогольного сп’яніння перебуває службова особа або працівник правоохоронних органів, його обмежують або позбавляють волі від трьох до п’яти років і позбавляють прав до трьох років.
Якщо нетверезий водій спричинив ДТП, внаслідок якого загинули люди, він має сидіти за ґратами від п’яти до восьми років.
Кримінальна судимість — пляма на біографії та репутації, яка має залишитись надовго. Це не намагання поповнити бюджет штрафними санкціями, а насамперед спроба зупинити такі правопорушення.
Сергій МЕЛЬНИК.