У Херсоні експериментують із різними типами дорожнього покриття, аби воно було дешевшим і водночас стійкішим до навантаження та перепадів температури. У приміському селищі Антонівка, зокрема, замість укладання асфальтобетонного покриття використали метод неперервного бетонування, перетворивши проїжджу частину однієї з вулиць на моноліт протяжністю у 780 метрів. Обійшлася така реконструкція у 1,4 мільйона гривень.

 

Фахівці запевняють, що надстійке покриття (бетон, особливі добавки та сучасні пластифікатори) може експлуатуватися вдвічі більше, ніж звичайний асфальтобетон. Шар матеріалу завтовшки двадцять сантиметрів витримує і спеку, і морози. Однак всуціль забетонувати розбиті вулиці не вийде, каже начальник міського відділу доріг В'ячеслав Нікітєнков. Окрім переваг, у цього методу знайшлися і недоліки - не так через сам бетон, як через те, що під ним.

 

"У Херсоні є ділянки, які також мостили методом неперервного бетонування. Скажімо, ділянка вулиці Колодязної спокійно протрималася без ремонту десять років. Але повсюди бетон асфальтом не замінити, бо під землею -- дуже зношені комунікації водогону, каналізації, теплових мереж. Ламати бетон, аби до них дістатися у разі аварії складно й довго, -- пояснює В'ячеслав Іванович. -- Тому підприємства-власники магістралей зазвичай виступають категорично проти бетонування. У тій же Антонівці наступного року планували забетонувати проїжджу частину вулиці Ракетної. Однак міськводоканал запротестував -- виявилося, через неї проходить каналізаційний колектор. Тож доведеться повернутися до асфальтобетону".

 

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.

 

Херсон.

 

Голос України