У Херсоні експериментують із різними типами дорожнього покриття, щоб воно було дешевшим і водночас стійким до навантаження та перепадів температури. У приміському селищі Антонівка, зокрема, замість укладання асфальтобетонного покриття використали метод неперервного бетонування, перетворивши проїжджу частину однієї з вулиць на моноліт протяжністю 780 метрів.
Коштувала така реконструкція 1,4 мільйона гривень.
Фахівці запевняють, що надстійке покриття (бетон, особливі добавки та сучасні пластифікатори) можна експлуатувати вдвічі більше, ніж звичайний асфальтобетон. Шар матеріалу завтовшки двадцять сантиметрів витримує і спеку, і морози. Однак повністю забетонувати розбиті вулиці не вдасться, каже начальник міського відділу доріг В’ячеслав Нікітєнков. Окрім переваг, у цього методу знайшлися і недоліки — не так через сам бетон, як через те, що під ним.
«У Херсоні є ділянки, які також мостили методом неперервного бетонування. Скажімо, ділянка вулиці Колодязної спокійно протрималася без ремонту десять років. Але повсюди бетон асфальтом не замінити, бо під землею — зношені комунікації водогону, каналізації, теплових мереж. Ламати бетон, щоб до них дістатися у разі аварії, складно й довго, — пояснює В’ячеслав Іванович. — Тому підприємства—власники магістралей зазвичай виступають проти бетонування. В Антонівці наступного року планували забетонувати проїжджу частину вулиці Ракетної. Однак міськводоканал запротестував — виявилося, через неї проходить каналізаційний колектор. Тож доведеться повернутися до асфальтобетону».
Херсонська область.