Початок нинішнього року на Рівненщині подивував суттєвим підвищенням проїзду на міжміських маршрутах. Для когось неочікуваним, для когось прогнозованим із огляду на підняття планки мінімальної зарплати. Бо саме на цю обставину найбільше апелюють перевізники, підвищуючи тариф. Відтак він зріс від 20 до 50 відсотків. Так, їдучи маршруткою з Дубно до Рівного, потрібно нині викласти 37 гривень, тоді як в минулому році – до 25. Подібна «розкладка» і на маршруті «Млинів – Рівне» та й загалом на усіх напрямках…

 

Це вже як факт. Реакція на даний факт у перевізників, як вони кажуть, відштовхується від реалій, з яких виділяють найбільше дві: згадану 3200-гривневу мінімалку, з якої потрібно більше платити зарплати та податків, і подорожчання запчастин та пального, хоч воно по-правді й не таке суттєве.

 

Пасажири, звичайно, реагують на нововведення негативно, хоч вони й звикли до подорожчань квитків. Але ж не на стільки… А як в даній ситуації поводить себе влада, яка раніше тримала питання тарифів у своїх руках? Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України приватні перевізники самостійно формують ціну. У зв’язку з подорожчанням проїзду Рівненська ОДА оприлюднила звернення, в якому закликала перевізників при формуванні цін на квитки не забувати і про пасажирів, які користуються їхніми послугами, оскільки значного зростання доходів люди не мають.

 

А ось у місті Дубно в райдержадміністрації зібрали нарад, щоб обговорити вартість квитків з місцевими перевізниками. Останні, зокрема, повідомили, що керуватимуться розцінкою 65 копійок за пасажиро-кілометр на приміських маршрутах, тоді як раніше така вартість становила 50 копійок. На подібній нараді у Демидівській РДА перевізники назвали ті ж самі аргументи на здорожчання квитків, додавши хіба що один – проблему з автогумою через поганий стан доріг. Водночас вони зобов’язалися надати адміністрації розрахунки на підтвердження підняття тарифів.

 

Якби там не було, факт залишається фактом: незважаючи на прохання, наради, розрахунки, підняті розцінки за проїзд і не думають падати. А це означає, що «простий люд» знову став заложником ситуації, адже саме йому, користуючись не вишуканим, а простим звичайним транспортом (часто не дуже комфортним) доводить вигрібати додатковий кошт зі своїх гаманців.

 

Євген ЦИМБАЛЮК, Олександра ЮРКОВА.

 

Рівненська область.

 

Голос України