У Херсоні вирують пристрасті через намір муніципальної влади узгодити подорожчання проїзду в міських автобусах з трьох до п’яти гривень. Цьому передували громадські слухання, де перевізники обмінювалися з пасажирами ущипливими репліками, образами, а часом і нецензурною лайкою. Зрештою, члени міськвиконкому на своєму засіданні навідріз відмовилися затверджувати підвищення вартості квитків, і перевізники відреагували блискавично. З 571 маршрутки (за винятком комунальних) більш як половина у рейс не вийшла. Через цей стихійний страйк городяни змушені були у лютий мороз по півгодини стовбичити на зупинках, і приязного ставлення до керівників обласного центру та власників автобусів це, звісно, не додало.

Міський голова Володимир Миколаєнко запросив журналістів на брифінг, щоб пояснити, чому квитки мають подорожчати. Та за кілька хвилин до початку зустрічі якийсь анонім зателефонував до поліції і повідомив, що будівлю Херсонської міськради заміновано. Тож більшості репортерів прорватися через поліцейський кордон на вході не вдалося. Тим часом херсонець Ігор Новицький зареєстрував на сайті міськради електронну петицію із вимогою дострокової відставки Володимира Миколаєнко саме через неподобства із громадським транспортом. «За що ми повинні сплачувати понад три гривні? Свиней для забою возять більш комфортно», — різко висловився автор петиції. Судячи з того, що протягом лічених годин під нею поставили свої підписи десятки не тільки простих городян, а й політиків та депутатів міськради, його думку багато хто розділяє. Адже херсонцям уже остогиділи хронічні порушення графіка руху, брудні та пошарпані салони автобусів, водії, котрі смалять цигарки за кермом та вмикають російський «блатняк» на повну гучність.

Утім, перевізникам теж є що сказати у відповідь. Через вартість проїзду, що вже є збитковою чи завмерла на межі собівартості, нема за що купувати запчастини для ремонту автобусів і оновлювати парки. Водії за копійки працювати не хочуть і тікають до інших міст, де платня вища. А ті, які залишилися, гарують за баранкою понаднормово. Через напруження в одного з водіїв не витримало серце. І він помер на кінцевій зупинці, сидячи в кабіні автобуса, розповіла начальник міського управління дорожньої, транспортної інфраструктури та зв’язку Аліса Вербицька.

Так чи інакше, але після «боїв місцевого значення» херсонські чиновники намагаються примирити «ворогуючі сторони». Вони домовилися створити спільну з перевізниками комісію, яка протягом найближчих трьох місяців має визначити, як саме покращити сервіс для пасажирів. Але всі ці перемовини городяни вважають «димовою завісою», під прикриттям якої подорожчання проїзду «протягнуть», а більше нічого не зміниться.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.

Херсон.