У Верховній Раді триває обговорення нової редакції Закону «Про освіту» (№ 3491-д) на рівні робочої групи. Зокрема, пропонується, щоб здобуття дошкільної освіти організовувалось за віковими періодами, визначеними спеціальними зако-нами.


Найдискусійнішою є стаття законопроекту про дошкільну освіту, повідомив на своїй сторінці у Фейсбуці перший заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань освіти і науки Олександр Співаковський (Блок Петра Порошенка).


«Найбільш дискусійним питанням є поділ дошкільної освіти на два цикли: раннього розвитку (від народження до 3 років) та передшкільної освіти (від 3 років до початку навчання у школі), — зауважив парламентарій. — Як зазначили більшість членів робочої групи, такий поділ є занадто узагальненим і повинен бути врегульованим у спеціальному законі. Тому п. 2 ст. 11 набув нової редакції, яка передбачає, що «здобуття дошкільної освіти може організовуватись за віковими періодами, визначеними спеціальними законами».


За словами депутата, також жваво обговорюється питання діяльності органів місцевого самоврядування щодо створення умов для здобуття дошкільної освіти. «Поточна редакція п. 7 ст. 11 законопроекту передбачає створення умов органами місцевого самоврядування для піклування та раннього розвитку дітей до досягнення ними віку трьох років, — відзначив О. Співаковський. — Проте, на думку членів робочої групи, формулювання «раннього розвитку дітей» передбачатиме лише соціальну функцію, яка виключатиме навчальний процес. З огляду на що було прийнято рішення змінити формулювання зазначеної статті на «раннього освітнього розвитку».


Серед інших дискусійних норм законопроекту — функціонування школи, гімназії і ліцеїв як окремої юридичної особи, так і у складі навчально-виховного комплексу або об’єднання. У членів робочої групи різні бачення. Зрештою, було вирішено відмовитися від формулювання, що заклади освіти як окремі юридичні особи можуть існувати у складі освітнього комплексу, тому що освітній комплекс є окремим закладом освіти.