Адміністрація ПАТ «Харківський тракторний завод» готує виробництво до поновлення випуску тракторів після тривалого простою підприємства. Колись багатотисячний трудовий колектив флагмана вітчизняного сільгоспмашинобудування останнім часом скоротився десь удесятеро, а торік взагалі був виставлений за прохідну. Увесь цей час навколо підприємства, яке за своїми масштабами схоже на невелике місто, тривали неабиякі сутички силового й судового характеру. Але всі вони якось несподівано загадково й одномоментно вщухли. І новий інвестор, і обласна держадміністрація заявили, що ХТЗ починає роботу з відновлення виробництва тракторів.

 

— Ситуація з підприємством була непроста, але після особистого втручання в це питання Президента України її вирішено. Підприємство розпочинає роботу. Відновлення промислового виробництва на Харківщині — наш пріоритет, — заявила голова Харківської облдержадміністрації Юлія Світлична та висловила впевненість, що новий власник підприємства забезпечить виконання зобов’язань і перед державою, і перед трудовим колективом.


Залишилося, щоправда, одне питання: а що Президент роком раніше не міг втрутитися й навести своєю владною рукою порядок на найважливішому виробництві для аграрної країни?


— Сьогодні радісний день в історії ХТЗ: у нас з’явилася можливість розпочати всі процеси, необхідні для запуску виробництва, — цитує прес-служба президента групи DCH і власника контрольного пакета акцій ХТЗ Олександра Ярославського.
Згідно з повідомленням DCH, на роботу виходять співробітники ХТЗ, безпосередньо залучені в підготовку виробництва до запуску на чолі з генеральним директором Андрієм Ковалем.


— Зі свого боку, я як інвестор ХТЗ націлений на те, щоб, незважаючи на всі проблеми, що накопичилися, забезпечити ритмічний виробничий процес. Ми виводимо робітників у цехи, мобілізуємо інженерно-технічний персонал, починаємо налагоджувати повноцінну діяльність. Нам доведеться відвойовувати ринки збуту, відновлювати технологічний потенціал і господарські зв’язки, модернізувати виробництво. Це серйозний фронт робіт, тому, не гаючи жодної хвилини, ми почали займатися вирішенням цих завдань, — наголосив О. Ярославський.


До історії питання


Як повідомлялося у пресі раніше, в березні 2016 року за рішенням наглядової ради ПАТ посаду гендиректора ХТЗ обійняв Андрій Коваль, який керував підприємством у 2006—2007 рр.


Наприкінці квітня президент і власник групи компаній DCH О. Ярославський на пропозицію австрійського бізнесмена Зіґфріда Вольфа, інвестора ХТЗ, придбав контрольний пакет акцій цього підприємства.


У червні прес-центр СБУ повідомив, що гендиректор ХТЗ підготував до демонтажу обладнання ливарних цехів з метою вивезення до РФ. Його повідомлено про підозру в підготовці до вчинення диверсії і оголошено в розшук.


У червні ХТЗ був змушений тимчасово зупинити роботу, оскільки його майно й банківські рахунки було заарештовано на підставі низки кримінальних проваджень.


Збори кредиторів ПАТ «ХТЗ» 9 червня вирішили розпочати процедуру досудової санації підприємства, схваливши план її проведення.


Наприкінці грудня 2016 року райсуд Харкова зобов’язав прокурора відділу нагляду за дотриманням законів органами СБУ і Держприкордонслужби розглянути клопотання адвоката А. Коваля про закриття кримінального провадження стосовно його підзахисного.


То що це було?


ХТЗ, заснований у 1930 році, останніми роками виробляв десятки моделей тракторів і спецтехніки, призначених для дорожніх робіт, для робіт у сільському та комунальному господарствах, у будівництві. Основна модельна лінійка ХТЗ — малі трактори потужністю 35 к. с., а також великі колісні та гусеничні трактори потужністю 150—280 к. с.


— Українське тракторобудування має розвиватися планомірно і в інтересах держави, тому необхідна національна програма «Український трактор», — каже інвестор Харківського тракторного заводу Олександр Ярославський. — Ми запустили ХТЗ і серйозно вивчаємо всі пов’язані з цим питання: ситуацію на ринках збуту всередині країни і за кордоном, господарські зв’язки із суміжниками. І я глибоко переконаний, що відроджувати та розбудовувати виробництво ми повинні не тільки в інтересах окремого підприємства, але, насамперед, в інтересах усієї України.


Один із основних шляхів досягнення конкурентоспроможності українського АПК — максимальне використання внутрішніх ресурсів України. Якщо ми можемо робити сучасні надійні та доступні для сільгоспвиробників трактори всередині країни, то навіщо віддавати валюту за кордон? Нині час раціональних державницьких рішень, які б водночас йшли на користь і аграріям, і машинобудівниками. Для цього є відпрацьовані у світовій практиці організаційні механізми, є правові рішення, і їх обов’язково потрібно використовувати.


А кілька днів тому Олександр Ярославський від імені DCH і Харківського тракторного заводу підписав Меморандум про стратегічне партнерство з Харківським національним університетом ім. В. Н. Каразіна.


— Я вважаю, що, насамперед, університет має стати для ХТЗ кузнею кадрів. Студенти проходитимуть практику, ми проводитимемо свої лекції, заходи. Я мрію про те, що колись студенти винайдуть для ХТЗ такий трактор, який буде на Місяці орати чи на Марсі, — сказав Олександр Ярославський під час церемонії. — Під егідою ХТЗ і DCH відбуватиметься співпраця у сфері спільних наукових розробок, у тому числі й Національної програми «Український трактор». Ми розуміємо, що сучасне виробництво потребує науки, сучасних технологій, співпраці та взаємодії із наукою. Тому ми цим актом підписання підтверджуємо свою готовність співпрацювати, взаємодіяти та допомагати одне одному, поки Харківський тракторний завод не випустить кілька мільйонів потужних і надійних машин.

Харків.