Підвищення мінімальної зарплати стало видимою спокусою для перевізників "підлататися" на пасажирах, хоча віце-прем'єр-міністр Павло Розенко неодноразово публічно заявляв про спекулятивність такого підходу.

 

У Чернігові міський голова Владислав Атрошенко відтермінував намагання перевізників підняти ціну за проїзд -- мовляв, виведете на лінії новий транспорт, тоді й поговоримо. У Конотопі на Сумщині міський голова Артем Семеніхін взагалі після страйку перевізників домігся не збільшення, а... зменшення вартості квитка. А в Ніжині провели громадські слухання.

 

Тут перевізники аргументували своє бажання збільшити проїзд підвищенням мінімальної зарплати та подорожчанням пального. Проте учасники громадських слухань зауважили: "За ці два роки жоден перевізник з ринку не пішов, тож прибутки є. А для підвищення ціни треба обґрунтування тарифів".

 

Саме з цим було важко -- перевізники затруювали ціну в 6 гривень. "Якщо говорити про підвищення тарифу -- зауважив голова депутатської комісії міської ради з житлово-комунальних питань Володимир Башинський, -- то це треба пов'язувати з підвищенням культури обслуговування і з дотриманням графіків руху. Минулого року держава не компенсувала вартість проїзду пільгових категорій, і ця сума становить 4 мільйони гривень. Для того щоб перевізникам вийти на нульову рентабельність, проїзд має становити 4,50 грн.".

 

Пролунала на громадських слуханнях також ідея створення комунального підприємства, яке б займалося перевезенням пасажирів. Зрештою, голова громадської ради при Ніжинській міській раді Володимир Дорохін підсумував обговорення: "Відділ економіки має дати остаточний висновок щодо розрахунків. Також треба з'ясувати рентабельність транспортних перевезень та провести моніторинг пасажиропотоку. Тільки після цього варто розглядати питання перегляду тарифу".

 

Василь ЧЕПУРНИЙ.

 

Чернігівська область.

 

Голос України