Підвищення мінімальної зарплати стало видимою спокусою для перевізників "підлататися" на пасажирах, хоча віце-прем'єр-міністр Павло Розенко неодноразово публічно заявляв про спекулятивність такого підходу.
У Чернігові міський голова Владислав Атрошенко відтермінував намагання перевізників підняти ціну за проїзд -- мовляв, виведете на лінії новий транспорт, тоді й поговоримо. У Конотопі на Сумщині міський голова Артем Семеніхін взагалі після страйку перевізників домігся не збільшення, а... зменшення вартості квитка. А в Ніжині провели громадські слухання.
Тут перевізники аргументували своє бажання збільшити проїзд підвищенням мінімальної зарплати та подорожчанням пального. Проте учасники громадських слухань зауважили: "За ці два роки жоден перевізник з ринку не пішов, тож прибутки є. А для підвищення ціни треба обґрунтування тарифів".
Саме з цим було важко -- перевізники затруювали ціну в 6 гривень. "Якщо говорити про підвищення тарифу -- зауважив голова депутатської комісії міської ради з житлово-комунальних питань Володимир Башинський, -- то це треба пов'язувати з підвищенням культури обслуговування і з дотриманням графіків руху. Минулого року держава не компенсувала вартість проїзду пільгових категорій, і ця сума становить 4 мільйони гривень. Для того щоб перевізникам вийти на нульову рентабельність, проїзд має становити 4,50 грн.".
Пролунала на громадських слуханнях також ідея створення комунального підприємства, яке б займалося перевезенням пасажирів. Зрештою, голова громадської ради при Ніжинській міській раді Володимир Дорохін підсумував обговорення: "Відділ економіки має дати остаточний висновок щодо розрахунків. Також треба з'ясувати рентабельність транспортних перевезень та провести моніторинг пасажиропотоку. Тільки після цього варто розглядати питання перегляду тарифу".
Василь ЧЕПУРНИЙ.
Чернігівська область.