Які відносини складаються у нас з їжею? Це питання спробували відповісти учасники зустрічі "Human. Food. Brand. У пошуках втраченої довіри", що відбулася у Києві.

 

Про еволюцію харчових звичок у своїй доповіді розповіла Катерина Ільченко, директор агентства Havas Ukraine. Якщо віками їжа переважно виконувала функцію харчування,  а з середини минулого століття часто ставала демонстрацією соціального статусу родини чи спільноти, то нині перетворилася у спосіб соціалізації, вираження громадянської позиції, особистісних цінностей. Люди дедалі частіше починають замислюватися про вплив тих чи інших продуктів не лише на власне здоров’я, а й на стан довкілля, планету в цілому. Тож споживачі поступово втрачають довіру до розкручених брендів, натомість віддають перевагу товарам місцевих виробників, причому захоплення локальним, вважає Катерина Ільченко, вже у найближчі перспективі може перебити підвищений інтерес до органічного.

 

Президент Центру незалежних споживчих експертиз «Тест» Валентин Безрукий окреслив тенденції, що спостерігаються на споживчому ринку за останні три роки. Приміром, через невисокі доходи громадяни звертають увагу передусім на акційні економ-пропозиції. Виробники (і продавці) теж почали мінімізувати затрати. Одні економлять на складових продукту, замінюючи якісніші інгредієнти дешевшими аналогами. Інші маніпулюють вагою упаковки, скажімо, замість звичної 500-грамової пачки вермішелі пропонується 400-грамова. Водночас скоротилася пропозиція товарів у преміум та елітних сегментах.

 

Особливо вразив аудиторію емоційний виступ Олександра Пазинюка, для якого гастрономічний проект "Лавка Традицій" у Сільпо стала частиною власного життя. Він поіменно знає своїх постачальників місцевих натуральних продуктів до мережі й усіх їх дуже поважає, адже кожен пропонує не харчі масового споживання, а виготовлені за традиційними рецептами та оригінальними авторськими рецептурами смачні наїдки та напої.

 

Спеціальний гість зустрічі -- віце-президент авіакомпанії МАУ Сергій Фоменко розповів, що авіакомпанії постають перед дилемою: як знизити вартість квитків і водночас забезпечувати пасажирів харчуванням на борту. Міжнародні авіалінії України вирішили не займатися дивним бізнесом:  включати їжу в ціну перевезень, намагатися її здешевити, вихолостити порції до неможливості…  Вирішили: нехай буде свобода вибору. На сторінці бронювання квитків тепер з’являється пропозиція: «Меню від шеф-кухаря. Замовляйте завчасно та подорожуйте зі смаком». Причому пропонується справді здорова і корисна їжа, зокрема гарячі страви. Можна вибрати і вареники з картоплею та грибами чи м’ясом та смаженою цибулею, і качину грудку з рисом та соусом, є навіть дитяче меню, де, скажімо, парова котлета з курки та пюре на блюді викладені у вигляді котика. 

 

 

Усе це з’явилося завдяки старанням і фантазії справжнього шеф-кухаря Андрія Морозюка,  який прагне зробити подорож для кожного пасажира смачною і корисною для здоров’я.

 

Галина КВІТКА.