Кременчуцький завод дорожніх машин нарощує обсяги виробництва та продажу продукції. Якщо раніше тут змушені були скорочувати робочий тиждень, то наприкінці минулого року один із промислових флагманів машинобудування Полтавщини повернувся до звичної п’ятиденки. Планові завдання з виробництва товарної продукції та її реалізації торік були виконані відповідно на 97,7 і 96,3 відсотка. За свідченням керівників ПАТ «Кредмаш», портфель замовлень тут уже сформовано і на перше півріччя нинішнього року.
Нова продукція «Кредмашу» готова до відправлення замовникам.
Однак фахівців підприємства ще більше тішить те, що вони нарешті почали працювати на наш внутрішній ринок. У 2016 році з 32 відвантажених замовникам установок для виробництва асфальту 21 реалізували саме в Україні. До останнього часу такі пропорції видавалися фантастикою. Адже за радянських часів завод працював на весь тодішній Союз, та й пізніше був найміцніше «прив’язаний» до зовнішніх ринків, переважно російського. Тільки після того, як у нашій державі почали виділяти значні кошти на будівництво та капітальний ремонт доріг, значно зріс попит на сучасну та потужну техніку «Кредмашу». Минулоріч її купували дорожники кількох західних областей, а також Чернігівщини, Сумщини, Полтавщини, Одещини...
Водночас кременчуцькі машинобудівники прагнуть зміцнити свої позиції на нових ринках збуту в Румунії та Болгарії, налагоджують зв’язки з потенційними партнерами у країнах Балтії. Надто після того, як торік їхня асфальтозмішувальна установка КДМ-206 була сертифікована за стандартами Євросоюзу. Цьогоріч заводчани планують розширити власну дилерську мережу за кордоном. Водночас вони випробовуватимуть новий асфальтозмішувач потужністю 200 тонн суміші на годину. Зрозуміло, що такі гіганти можуть розвернутися тільки на магістралях міжнародного та загальнодержавного значення.
У Кременчуці не забувають також і про потреби дрібніших дорожніх організацій у регіонах. Тож переконані, що їхній «60-тонник» знадобиться місцевим громадам, які завдяки децентралізації також одержали вагоме фінансове «підкріплення» на оновлення своїх доріг. Власне, саме внутрішній ринок дорожніх робіт є найбільш стабільним джерелом поповнення скарбниць багатьох підприємств і гаманців тисяч їхніх працівників.
Василь НЕЇЖМАК.
Фото з архіву автора.
Полтавська область.