Затверджено
рішенням Комітету з питань запобігання і протидії корупції від 08 лютого 2017 р., протокол № 94

 

Діяльність Комітету з питань запобігання і протидії корупції (далі — Комітет) упродовж п’ятої сесії Верховної Ради України восьмого скликання здійснювалась відповідно до затвердженого 14 липня 2016 року плану роботи Комітету (протокол № 79) з урахуванням прийнятих парламентом рішень і доручень Верховної Ради України та її керівництва.

Упродовж п’ятої сесії Верховної Ради восьмого скликання діяльність Комітету була зосереджена не так на ухваленні законопроектів про внесення змін до законів антикорупційної сфери, як на кропіткій роботі із впровадження вже чинних законів у цій сфері.

У період вересень 2016 року — січень 2017 року проведено 13 засідань Комітету. На цих засіданнях розглянуто 100 питань, з яких 77 (77 відсотків) пов’язано із здійсненням законопроектної функції, 3 питання стосувалися організації роботи Комітету, 20 — контролю за виконанням законів України та постанов Верховної Ради України, власних рішень.

Статистичний аналіз протоколів засідань Комітету додається.

У звітному періоді Комітетом отримано 758 доручень Голови Верховної Ради України щодо здійснення, відповідно до вимог статті 55 Закону України «Про запобігання корупції» та статті 93 Регламенту Верховної Ради України, антикорупційної експертизи законопроектів та їх вивчення на предмет відповідності антикорупційному законодавству.

За цей само період Комітетом загалом підготовлено 540 експертних висновків щодо проектів нормативно-правових актів, із них 45 (8,5 відсотка) законопроектів визнано такими, що містять корупціогенні фактори та не відповідають вимогам антикорупційного законодавства.

Комітетом розглянуто 7 проектів актів (3 постанови), в яких Комітет визначено головним із підготовки і попереднього розгляду, та внесено для розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України, із них 1 проект акта набув статусу акта Верховної Ради України.

Стосовно 11 законопроектів, предмет правового регулювання яких також віднесено до повноважень Комітету, надіслано висновки до головних комітетів із його підготовки і попереднього розгляду. Зокрема:

07 вересня 2016 року (протокол № 81) Комітетом розглянуто і обговорено проект закону про внесення змін до статті 25 Закону України «Про запобігання корупції» (щодо уточнення кола осіб, на яких не поширюється обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності) № 4944, поданий народними депутатами України М. Бурбаком, В. Корчиком та іншими.

Проектом закону пропонується доповнити статтю 25 Закону України «Про запобігання корупції» частиною 3, нормою якої не будуть поширюватися обмеження, передбачені пунктом 1 частини 1 цієї статті на осіб молодшого начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, діяльність яких не пов’язана з виконанням контрольно-наглядових функцій.

05 жовтня 2016 року (протокол № 84) Комітетом розглянуто і обговорено проект закону про захист викривачів і розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам № 4038а, поданий народними депутатами України С. Заліщук, С. Лещенком та іншими.

Проектом закону визначаються організаційні та правові умови та порядок розкриття інформації про шкоду або загрозу суспільним інтересам, права гарантії та механізми захисту викривачів такої інформації.

Комітет вирішив рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду в першому читанні вказані законопроекти прийняти за основу.

Верховною Радою України прийнято Постанову «Про ухвалення Рекомендацій парламентських слухань на тему «Стан реалізації засад антикорупційної політики в Україні» (№ 1654-VІІІ від 05 жовтня 2016 року), проект якої був підготовлений Комітетом 07 вересня 2016 року (на підставі протоколу № 81).

Парламентськими слуханнями рекомендовано:

І. Верховній Раді України:

1. Посилити роботу робочої групи під керівництвом Голови Верховної Ради України А. Парубія щодо впровадження нової моделі виборчої системи, що застосовуватиметься на парламентських виборах.

2. Відповідно до положень статті 31 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» забезпечити розроблення законопроекту щодо створення в системі судоустрою Вищого антикорупційного суду як вищого спеціалізованого суду — суду першої інстанції з розгляду окремих категорій справ.

3. Забезпечити розгляд та прийняття проекту закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань очищення влади, реєстр. № 2695.

4. Вивчити питання про необхідність розроблення законопроекту про внесення змін до Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» щодо врегулювання окремих правових питань організації та діяльності Національного антикорупційного бюро України: особливості набору та реалізації повноважень працівників, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність; конкретизація положень в частині критеріїв недопуску осіб до участі в конкурсах на зайняття вакантних посад у Національному антикорупційному бюро України; чітке визначення повноважень Національного антикорупційного бюро України в частині забезпечення протидії корупційним правопорушенням, у тому числі в питаннях міжнародного співробітництва; врегулювання питань представницьких функцій Національного антикорупційного бюро України під час реалізації повноважень в частині визнання правочинів недійсними; врегулювання правових основ діяльності Національного антикорупційного бюро України під час реалізації повноважень в частині витребування майна, здобутого злочинним шляхом; вирішення правових питань матеріально-технічного забезпечення Національного антикорупційного бюро України; врегулювання питань оплати праці працівників Національного антикорупційного бюро України.

5. Внести на обговорення питання щодо необхідності розроблення законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів з питань забезпечення діяльності Національного антикорупційного бюро України, пов’язаних із внесенням змін до статті 216 Кримінального процесуального кодексу України в частині уточнення підслідності Національного антикорупційного бюро України, розмежування повноважень з іншими правоохоронними органами, зокрема до Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України в частині визначення процесуальних прав та обов’язків Національного антикорупційного бюро України при розгляді справ у судах загальної юрисдикції, до законів України «Про оперативно-розшукову діяльність», «Про радіочастотний ресурс України», «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», «Про публічні закупівлі» в частині надання прав і повноважень Національному антикорупційному бюро України, наданих іншим правоохоронним органам (Національній поліції, Службі безпеки України).

6. Ініціювати питання щодо внесення змін до статті 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність» з метою вдосконалення порядку розкриття банківської таємниці на вимогу Національного агентства з питань запобігання корупції.

7. Вивчити питання щодо внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо права прокурора на апеляційне оскарження постанов суду у справах про вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з корупцією.

8. На виконання Державної антикорупційної програми ініціювати питання щодо внесення на розгляд Верховної Ради України проекту закону України про Військову поліцію, яким реформується Військова служба правопорядку у Військову поліцію.

9. Внести на обговорення питання щодо необхідності посилення відповідальності за умисне перешкоджання законній професійній діяльності журналістів або переслідування журналістів за виконання професійних обов’язків.

10. Забезпечити в повному обсязі втілення чинних вимог Закону України «Про запобігання корупції» щодо фінансового контролю осіб шляхом подання електронних декларацій службовими особами, які на день початку роботи системи електронних декларацій займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище та зобов’язані подати декларації за 2015 рік у порядку, встановленому цим законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи електронного декларування, тобто до 30 жовтня 2016 року.

ІІ. Президентові України:

1. Ініціювати обговорення питання щодо необхідності внесення змін до Указу Президента України від 30 березня 2005 року № 567 «Про заходи щодо впорядкування використання спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв та номерних знаків на службових транспортних засобах», якими пропонується розширити перелік суб’єктів, що можуть використовувати спеціальні світлові і звукові сигнальні пристрої та номерні знаки на транспортних засобах Національного антикорупційного бюро України. Зазначені зміни покликані врегулювати питання використання спеціальних світлових і звукових сигнальних пристроїв та номерних знаків на транспортних засобах Національним антикорупційним бюро України поряд з іншими правоохоронними органами.

ІІІ. Кабінету Міністрів України:

1. Вжити заходів щодо активізації впровадження Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху».

2. Забезпечити реалізацію заходів фінальної декларації Антикорупційного саміту, що відбувся в Лондоні 12 травня 2016 року.

3. Вжити невідкладних заходів щодо забезпечення повноти внесення відомостей про осіб, притягнутих до відповідальності за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.

4. З метою усунення дублювання функцій та повноважень між Національним агентством з питань запобігання корупції та Урядовим уповноваженим з питань антикорупційної політики протягом 2016 року вивчити питання щодо доцільності посади Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики.

На виконання положення статті 5 Закону України «Про запобігання корупції» Комітет на засіданнях 13 липня 2016 року (протокол № 78) та 07 вересня 2016 року (протокол № 81) розглянув питання про оголошення і проведення конкурсного відбору і визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору кандидатів у члени Національного агентства з питань запобігання корупції.

Звернення до громадськості і громадян України про надання пропозицій щодо осіб-кандидатів було оприлюднено на веб-сайті Комітету, Верховної Ради України, в газеті «Голос України».

За результатами розгляду та обговорення кандидатур Комітет рекомендував Верховній Раді України визначити до складу вказаної конкурсної комісії:

Олега Марцеляка — голову Антикорупційного комітету Асоціації українських правників.

На виконання вимог статті 26 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» Комітет на засіданнях 02 листопада 2016 року (протокол № 87) та 21 грудня 2016 року (протокол № 93) розглянув питання про оголошення і проведення конкурсного відбору кандидатури до складу комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності Національного антикорупційного бюро України.

Звернення до громадськості і громадян України про надання пропозицій щодо осіб-кандидатів було оприлюднено на веб-сайті Комітету, в газеті «Голос України» та повідомлено закордонним представництвам.

За результатами розгляду і обговорення кандидатур Комітет рекомендував Верховній Раді України визначити членом вказаної комісії:

Роберта Сторча — заступника Генерального інспектора департаменту юстиції Сполучених Штатів Америки.

Водночас Комітет звернувся до Прем’єр-міністра України В. Гройсмана та рекомендував Кабінету Міністрів України розглянути кандидатуру Джованні Кесслера — генерального директора Європейського управління з боротьби з шахрайством, членом комісії незалежної зовнішньої оцінки (аудиту) діяльності Національного антикорупційного бюро України від Кабінету Міністрів України.

На виконання вимог частини 2 статті 20 Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» Комітет обговорив і погодив структуру та штатну чисельність Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю Центрального управління і підрозділів БКОЗ регіональних органів Служби безпеки України (протокол № 83 від 28 вересня 2016 року).

Упродовж 2016 року працювала створена ще 3 червня 2015 року рішенням Комітету (протокол № 26) робоча група з підготовки проекту закону України «Про лобіювання».

За результатами її роботи народними депутатами України Мустафою-Масі Найємом, Б. Березою та іншими було внесено проект закону України «Про лобіювання» (№ 5144-1 від 05 жовтня 2016 року).

З метою здійснення контролю запуску і дії електронної системи декларування, недопущення зриву повномасштабного запуску Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, Комітет ініціював у терміновому порядку 18 серпня 2016 року (протокол № 80) спільне засідання із Комітетом Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку за участю членів Національного агентства з питань запобігання корупції, Міністерства юстиції України, державних органів, представників громадських організацій, представництва Європейського Союзу в Україні.

Заслухавши і обговоривши інформацію Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Н. Корчак, Голови Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України Л. Євдоченка, директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Міранда» Ю. Новікова, представників громадських організацій щодо зриву повномасштабного запуску Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, народні депутати України — члени Комітету з питань запобігання і протидії корупції та Комітету з питань інформатизації та зв’язку вирішили взяти інформацію до уваги та погодили із Головою Національного агентства з питань запобігання корупції Н. Корчак пропозицію щодо усунення до 1 вересня 2016 року всіх недоліків, пов’язаних із повномасштабним запуском електронного декларування із сертифікацією.

Також народні депутати України — члени комітетів звернули увагу на відсутність належної координації Кабінетом Міністрів України важливих інфраструктурних проектів у галузі інформаційних технологій у рамках єдиного центрального органу виконавчої влади.

Водночас народні депутати України — члени комітетів зауважили, що, незважаючи на створені належні політичні та законодавчі умови для старту системи електронного декларування, функціонування Національного агентства з питань запобігання корупції, відсутність у системі уряду центрального органу виконавчої влади відповідального за розвиток та провадження інформаційно-комунікаційних технологій на рівні держави показало низьку інституційну зрілість у впровадженні нескладних завдань, але поставило під загрозу отримання Україною безвізового режиму та подальшого пакета макрофінансової допомоги.

У подальшому, 11 жовтня 2016 року (протокол № 85), Комітет спільно із представниками Національного агентства з питань запобігання корупції, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, громадських організацій обговорили ситуацію, пов’язану з вирішенням технічних проблем електронної системи декларування, які суперечать Закону України «Про запобігання корупції».

За результатами засідання Комітет створив ініціативну робочу групу за участю народних депутатів України — членів Комітету і представників громадських організацій для дослідження обставин виникнення технічних проблем електронної системи декларування.

Про постійні проблеми в доступі до електронної системи декларування, наявність ключових розбіжностей системи з чинним законодавством, що становило загрозу для декларування, Комітет інформував Президента України, Кабінет Міністрів України, Посольство Сполучених Штатів Америки в Україні та представництва Європейського Союзу в Україні та Міжнародного валютного фонду в Україні.

19 жовтня 2016 року (протокол № 86) Комітет, заслухавши та обговоривши інформацію про результати роботи вказаної ініціативної робочої групи, вирішив:

1. Звернутися до Голови Національного агентства з питань запобігання корупції щодо вжиття невідкладних заходів з метою усунення технічних недоліків функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та приведення системи електронного декларування у відповідність до вимог Закону України «Про запобігання корупції», а також визначення відповідального адміністратора цієї системи та наголосити на неприпустимості будь-яких ініціатив щодо відтермінування кінцевої дати подання декларацій або блокування роботи системи електронного декларування в інший спосіб.

2. Ураховуючи інформацію, висвітлену народними депутатами України — членами Комітету, які входять до складу вищезазначеної робочої групи, Ю. Дерев’янком, В. Чумаком, щодо можливого порушення норм чинного законодавства посадовими особами Національного агентства з питань запобігання корупції та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, в особі Державного науково-дослідного інституту спеціального зв’язку та захисту інформації, звернутися до Кабінету Міністрів України щодо забезпечення проведення службового розслідування за фактами неналежного виконання своїх обов’язків посадовими особами вказаних державних органів влади під час введення в дію системи електронного декларування, а також щодо проведення технічного аудиту стану системи електронного декларування та надання пропозицій стосовно усунення недоліків її функціонування.

3. Звернутися до Служби безпеки України щодо організації проведення перевірки фактів несанкціонованого втручання до системи електронного декларування посадовими особами Національного агентства з питань запобігання корупції та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.

4. Звернутися до Генеральної прокуратури України про надання правової оцінки законності дій посадових осіб Національного агентства з питань запобігання корупції та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.

5. Звернутися до Президента України та Прем’єр-міністра України із проханням узяти на особистий контроль реалізацію положень Закону України «Про запобігання корупції» щодо впровадження системи електронного декларування та сприяти вжиттю вичерпних заходів для усунення всіх невідповідностей вказаної системи.

Також упродовж жовтня-листопада 2016 року за головування народного депутата України — голови підкомітету Ю. Дерев’янка відбулося 2 засідання підкомітету з питань контролю за дотриманням законодавства у сфері запобігання і протидії корупції органами державної влади та місцевого самоврядування (далі — підкомітет).

Зокрема, на засіданнях 11 жовтня та 07 грудня 2016 року підкомітетом розглядалися й обговорювалися питання про дотримання чинного законодавства правоохоронними органами у кримінальному провадженні № 420161100000000209 щодо Вишгородського міського голови О. Момота та кримінальних провадженях

№ 52016000000000366,

№ 4201600000002802 (відкритих за зверненнями громадянина К. Рапорти).

За результатами засідань спрямовано депутатські звернення до Генеральної прокуратури України, Національного антикорупційного бюро України, зокрема про надання інформації щодо стану розслідування зазначених кримінальних проваджень.

Заразом інформацію голови підкомітету Ю. Дерев’янка із вказаної проблематики заслухано й обговорено на засіданні Комітету 11 листопада 2016 року (протокол № 85) та 07 грудня 2016 року (протокол № 91) і відправлено відповідні листи до Генеральної прокуратури України, Національного антикорупційного бюро України.

09 листопада 2016 року цим самим підкомітетом було проведено засідання робочої групи щодо доопрацювання проекту закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення сфери фінансового контролю та врегулювання окремих питань застосування антикорупційних механізмів» (реєстр. № 5318), який викликав суспільний інтерес серед громадськості.

На вказане засідання було запрошено народних депутатів України, громадських активістів, політичних експертів, представників європейських та американських донорських організацій.

За результатами обговорення законопроект № 5318 було доопрацьовано та зареєстровано у Верховній Раді України проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення сфери фінансового контролю та врегулювання окремих питань застосування антикорупційних механізмів» (№ 5318-1 від 11 листопада 2016 року).

Також 06 та 22 грудня 2016 року за головуванням народного депутата України — голови підкомітету І. Луценка відбулося 2 засідання підкомітету з питань взаємодії з громадянським суспільством (далі — підкомітет).

Засідання проходило за участю народних депутатів України — представників міжфракційного депутатського об’єднання «За Київ», депутатів Київської міської ради, представників Київської обласної державної адміністрації, Генеральної прокуратури України, Головного управління Національної поліції в місті Києві, державної архітектурно-будівельної інспекції в місті Києві, Міністерства культури України, представників Київського науково-методичного центру з охорони, реставрації та використання пам’яток історії, культури та заповідних територій, Державного історико-архітектурного заповідника «Стародавній Київ», представників громадськості.

Зокрема, на засіданнях підкомітетом розглядалися й обговорювалися питання щодо законності знесення тимчасових споруд та малих архітектурних форм у місті Києві, а також щодо стану дотримання законодавства в місті Києві у сфері охорони пам’яток.

За результатами засідання головою підкомітету було спрямовано депутатські звернення до Національної поліції України, Кабінету Міністрів України, Київської міської державної адміністрації, Міністерства культури України.

Протягом звітного періоду Комітетом заслухано низку резонансних та актуальних питань із запрошенням посадових осіб правоохоронних органів, центральних органів виконавчої влади та представників професійних та громадських організацій, експертів.

Зокрема, 09 та 16 листопада 2016 року (протоколи № 88, № 89) в Комітеті було обговорено інформацію посадових осіб Національної поліції України, Служби безпеки України, родичів загиблих Героїв Небесної Сотні, потерпілих на Майдані, адвокатів—членів колегії Адвокатської Дорадчої групи, представників громадських організацій та заслухано виступи народних депутатів України — членів Комітету щодо розслідування кримінальних проваджень, пов’язаних із подіями Революції Гідності, а також щодо очищення правоохоронних та судових органів від посадових осіб, причетних до переслідування учасників Революції Гідності, та притягнення їх до кримінальної відповідальності.

За результатами обговорення Комітетом було прийнято рішення:

1. Звернутися до Голови Верховної Ради України А. Парубія із пропозицією заслухати на пленарному засіданні Верховної Ради України звіт Генерального прокурора України Ю. Луценка про результати розслідування кримінальних проваджень щодо злочинів, вчинених під час протидії мирним акціям протесту, які відбувалися в м. Києві та інших містах України в період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року.

2. Доручити народному депутату України — члену Комітету І. Луценку підготувати для затвердження на наступному засіданні Комітету звернення до міністра внутрішніх справ України А. Авакова та т.в.о. голови Національної поліції України В. Трояна щодо проведення додаткової загальної перевірки співробітників внутрішніх справ та Національної поліції України на відповідність займаним посадам з урахуванням вимог Закону України «Про очищення влади», а також щодо вирішення питання відсторонення від виконання службових обов’язків, на період проведення вказаної перевірки, співробітників внутрішніх справ та Національної поліції України, які є фігурантами кримінальних проваджень за фактами вчинення злочинів під час протидії мирним акціям протесту, які відбувалися в м. Києві та інших містах України в період із 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року.

3. Звернутися до Голови Служби безпеки України В. Грицака щодо розслідування фактів можливої бездіяльності посадових осіб органів досудового слідства під час розслідування ними кримінальних проваджень щодо злочинів, які було вчинено проти життя, здоров’я та особистої недоторканності людини під час мирних акцій протестів у період із листопада 2013 року по лютий 2014 року.

4. Звернутися до Генерального прокурора України Ю. Луценка щодо проведення повної, всебічної та об’єктивної перевірки дій службових осіб обласних підрозділів ДАІ МВС України, які відповідно до «Алгоритму дій» ішли на свідомі порушення законодавства, складаючи адміністративні протоколи на учасників мирних масових акцій за фальшивими рапортами.

5. Рекомендувати Верховій Раді України ініціювати прийняття проекту постанови «Про утворення Тимчасової слідчої комісії з питань перевірки фактів, викладених у Звіті Міжнародної дорадчої групи при Раді Європи від 31 березня 2015 року, що свідчать про перешкоджання вищими посадовими особами об’єктивному та неупередженому розслідуванню злочинів, які було вчинено проти життя, здоров’я та особистої недоторканності людини під час мирних акцій протестів у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року» (реєстр. № 2058-а), поданого народними депутатами України О. Сотник, І. Луценком, Д. Добродомовим та іншими.

6. Ініціювати проведення спільного засідання Комітету Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності та Комітету Верховної Ради України з питань запобігання і протидії корупції щодо результатів розслідування правоохоронними органами кримінальних проваджень, пов’язаних із подіями Революції Гідності, а також щодо очищення правоохоронних та судових органів від посадових осіб, причетних до переслідування учасників Революції Гідності, та притягнення їх до кримінальної відповідальності.

19 жовтня та 07 грудня 2016 року (протоколи № 86, № 91) за результатами слухання та обговорення народними депутатами — членами Комітету спільно із народними депутатами — членами Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки і оборони та представників громадських організацій звернення керівництва державного концерну «Укроборонпром» щодо корупційних ризиків у сфері національної безпеки і оборони при використанні бюджетних коштів у Комітеті створено спільну робочу групу для дослідження законності використання бюджетних коштів у оборонній сфері України.

Заразом 02 листопада 2016 року (протокол № 87) Комітет рекомендував Верховній Раді України утворити тимчасову спеціальну комісію щодо дослідження всіх фактів зловживань у ДК «Укроборонпром»

03 листопада 2016 року за участю представників Комітету, секретаріату Кабінету Міністрів України, Міністерства юстиції України та Офісу Координатора проектів ОБСЄ в Україні проведено круглий стіл на тему «Публічні консультації в Україні: законодавче унормування». На засіданні обговорено питання щодо законопроекту «Про публічні консультації», яким має визначатися порядок проведення публічних консультацій під час розробки та прийняття рішень суб’єктами владних повноважень.

16 листопада 2016 року (протокол № 89) Комітетом проведено зустріч (у форматі круглого столу) і заслухано виступ Голови Консультативної місії Європейського Союзу Кястутіса Ланчінскаса та обговорено питання застосування чинного законодавства щодо запобігання і протидії корупції в органах державної влади активізацією першочергових заходів, пов’язаних із початком роботи Національного агентства з питань запобігання корупції, Національного антикорупційного бюро України. Народні депутати України — члени Комітету висловили вдячність Кястутісу Ланчінскасу за участь у засіданні Комітету та підтримку ним України в боротьбі з корупцією і взаємодію з Верховною Радою України.

17—18 листопада 2016 року за участю представників Комітету проходила Міжнародна конференція «Великі та відкриті дані для сталого розвитку». На конференції обговорювали питання щодо доступу до відкритих даних та що широке використання аналізу даних покращить прийняття рішень, у тому числі в питаннях законодавства та державного управління на національному та місцевому рівнях. У конференції взяли участь провідні світові та українські експерти.

21 листопада 2016 року за участю голови Комітету і представників громадської організації «Громадський люстраційний комітет», представників Міністерства юстиції України, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України та журналістів і представників засобів масової інформації відбулося засідання круглого столу на тему: «Ефективність функціонування майнових реєстрів в Україні». За результатами круглого столу було сформовано низку рекомендацій, які надіслано міністру юстиції України.

22—23 листопада 2016 року Комітетом спільно із Консультаційним фондом впровадження реформ було проведено семінар на тему «Посилення міжвідомчої співпраці в боротьбі з корупцією». Семінар проводився відповідно до програми розвитку «Стратегія сталого розвитку-2020» Коаліційної угоди Верховної Ради України восьмого скликання, виконання низки домовленостей з Європейським Союзом, Світовим банком та Міжнародним валютним фондом.

01 грудня 2016 року Комітет узяв участь в обговорені-презентації (у форматі круглого столу) Національним агентством з питань запобігання корупції (на виконання вимог частини 1 статті 4, пункту 11 частини 1 статті 12, статті 19 Закону України «Про запобігання корупції) та обговоренні проекту «Методології оцінки корупційних ризиків в державних органах». Проект цієї Методології був розроблений спільно з експертами Ради Європи.

13 грудня 2016 року спільно із Програмою USAІD РАДА в Комітеті було проведено робочу зустріч (у форматі круглого столу) на тему «Політика протидії корупції: план на завтра».

На зустрічі було обговорено результати антикорупційних реформ, основні проблеми, які виникають під час їх роботи, та план дій на майбутнє.

Зокрема, обговорювалися проблематика ключових напрямів роботи Національного агентства з питань запобігання корупції, запуск електронного декларування, створення Державного бюро розслідувань, надання права на «прослуховування» для Національного антикорупційного бюро, створення антикорупційних судів.

У зустрічі взяли участь представники міжнародних дипломатичних місій, народні депутати України, представники українських та міжнародних організацій, що працюють в антикорупційні сфері.

З метою обговорення ратифікованих ключових конвенцій із протидії корупції 13 грудня 2016 року (протокол № 92) Комітетом проведено зустріч (у форматі круглого столу) з експертами Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO).

Заслухавши і обговоривши питання експертів Групи держав Ради Європи проти корупції (GRECO) про стан застосування законодавства щодо запобігання і протидії корупції в органах державної влади України, прозорості законодавчого процесу, врегулювання конфлікту інтересів, декларування майнового стану народних депутатів України, державних службовців та інших обмежень, визначених антикорупційним законодавством, народні депутати України — члени Комітету висловили вдячність експертам GRECO за зустріч та підтримку України в боротьбі з корупцією та взаємодію з Верховною Радою України.

10 січня 2017 року Комітет узяв участь в обговоренні-презентації (у форматі круглого столу) Національним агентством з питань запобігання корупції та обговоренні «Порядку здійснення моніторингу способу життя суб’єктів декларування» та «Порядку проведення контролю та повної перевірки декларації особи», уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування». Проект цієї Методології було розроблено спільно з експертами Ради Європи.

На засіданнях Комітету, серед інших, також розглянуто такі питання:

— про звернення міністра культури України Є. Нищука щодо делегування представника Комітету для участі в роботі Експертної ради з відбору україномовних книжок для поповнення фондів публічних бібліотек. За результатами розгляду для участі в роботі вказаної Ради делеговано заступника голови Комітету Б. Березу та головного редактора інтернет-видання «Історична правда» В. Кіпіані (протокол № 81 від 07 вересня 2016 року);

— про звернення до народного депутата України В. Купрія щодо ситуації, яка склалася навколо блокування посадовими особами Міністерства енергетики та вугільної промисловості, іншими посадовими особами органів державної влади призначення на посаду керівника державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» С. Зуєва як такого, що пройшов конкурсний відбір. За результатами розгляду скеровано лист Прем’єр-міністру України (протоколи № 81, № 84 від 07 вересня та 05 жовтня 2016 року);

— про звернення голови Громадської організації «Всеукраїнське об’єднання «Автомайдан» О. Гриценка щодо впровадження судової реформи та очищення судової системи і підтримки чесних суддів. Заслухавши і обговоривши інформацію та про критичну ситуацію зі станом досудового слідства у кримінальних провадженнях, відкритих органами прокуратури України та Національною поліцією України за фактами тиску на суддів, незаконної діяльності та збагачення судді Вищого господарського суду України А. Ємельянова, Комітет звернувся до Генерального прокурора України Ю. Луценка перевірити хід розслідування зазначених кримінальних проваджень (протоколи № 82, № 84 від 14 вересня та 05 жовтня 2016 року);

— про звернення голови Комітету з питань податкової та митної політики Н. Южаніної щодо делегування членів Комітету з питань запобігання і протидії корупції для участі в роботі спільної робочої групи щодо підготовки законопроекту про проведення одноразового декларування. За результатами розгляду для участі у роботі вказаної групи делеговано заступника голови Комітету В. Чумака та члена Комітету Ю. Дерев’янка (протокол № 84 від 05 жовтня 2016 року);

— про звернення першого заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань науки і культури О. Співаковського щодо делегування представника Комітету для участі в роботі зі створення робочої групи за рішенням круглого столу на тему «Формування духовної безпеки української нації: теорія, досвід, практика». За результатами розгляду для участі в роботі вказаної групи делеговано заступника голови Комітету В. Чумака (протокол № 84 від 05 жовтня 2016 року);

— про звернення до народного депутата України — члена Комітету О. Барни щодо залишення без розгляду його депутатських звернень до керівництва Програми Розвитку ООН щодо процедури проведення тендеру з обрання розробника системи електронного декларування, складу тендерної комісії, якою було обрано ТОВ «Міранда» як виконавця замовлення з виготовлення програмного продукту. За результатами розгляду скеровано відповідний лист до Прем’єр-міністра України (протокол № 84 від 05 жовтня 2016 року);

— про звернення керівника Проектного офісу реформ Міністерства оборони України А. Загороднюка щодо визначення представника Комітету для участі у створенні та організації роботи Експертного антикорупційного консультативно-дорадчого комітету при Міністерстві оборони України. За результатами розгляду для участі в роботі вказаного дорадчого комітету делеговано заступників голови Комітету Б. Березу та І. Попова і завідувача секретаріату Комітету Ю. Сорочика (протокол № 84 від 05 жовтня 2016 року);

— про звернення представника України Вестмінстерська фундація за демократію (WFD) щодо презентації Продукту «Вплив корупції на економічне зростання». Заслухавши цю презентацію, Комітет узяв її до відома та подякував Офісу з фінансового та економічного аналізу у Верховній Раді України за проведену роботу (протокол № 86 від 19 жовтня 2016 року);

— про звернення Голови Національного агентства з питань запобігання і протидії корупції Н. Корчак щодо збільшення видатків для Національного агентства з державного бюджету України на 2017 рік. Комітет підтримав пропозицію щодо збільшення видатків на суму 59294,9 гривні з одночасним її внесенням на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду проекту закону України «Про державний бюджет України на 2017 рік» та звернувся до Комітету Верховної Ради України з питань бюджету про врахування пропозиції у проекті вказаного закону (протокол № 90 від 23 листопада 2016 року);

— про звернення народного депутата України А. Корнацького про факти переслідування у 2010—2013 роках його та його родини, помічників по політичній та громадській діяльності, службових осіб ТОВ «Агрофірма Корнацьких», заволодіння їх майном та незаконного позбавлення волі. За результатами розгляду Комітет звернувся до Генерального прокурора України, Директора Національного антикорупційного бюро України про перевірку зазначених фактів та розслідування корупційних дій окремих народних депутатів України (протокол № 91 від 07 грудня 2016 року);

— про звернення народного депутата України В. Романюка щодо фактів розкрадання коштів космічної галузі службовими особами Державного космічного агентства, ДП «Конструкторське бюро «Південне» імені М.К. Янгеля» та «Південмаш». 3а результатами розгляду та обговорення Комітет звернувся до народного депутата України, голови міжфракційного об’єднання «Україна — космічна держава» А. Тетерука про надання інформації та матеріалів корупційних ризиків у цій сфері (протокол № 91 від 07 грудня 2016 року).

За період вересень 2016 року — січень 2017 року в Комітеті розглянуто 1086 заяв, скарг та клопотань фізичних і юридичних осіб, 79 звернень народних депутатів України, 19 інформаційних запитів.

Загальний документообіг секретаріату Комітету за звітний період становить 5652 документи.

Секретаріатом Комітету постійно здійснюється робота з інформаційного наповнення веб-сайту Комітету з метою оприлюднення стенограм, протоколів та аудіозаписів усіх його засідань.

Дмитро ДОБРОДОМОВ,
секретар комітету.